Funkcija Snapchat-a My AI - koju pokreće viralna AI alatka ChatGPT - obično nudi preporuke, odgovara na pitanja i razgovara sa korisnicima. Ali objavljivanje uživo storija za sve korisnike aplikacije bilo je novo.
Korisnici Snapchata bili su uznemireni u utorak uveče kada je čet-bot platforme sa veštačkom inteligencijom objavio ažuriranje uživo na svom profilu i prestao da odgovara na poruke.
Funkcija Snapchat-a My AI - koju pokreće viralna AI alatka za dopisivanje ChatGPT - obično nudi preporuke, odgovara na pitanja i razgovara sa korisnicima. Ali objavljivanje uživo storija (kratkog videa onoga što je izgledalo kao zid) za sve korisnike Snapchata bilo je novo: to je mogućnost koja je obično rezervisana samo za ljudske korisnike.
Korisnici aplikacije su brzo podelili svoje zabrinutosti na društvenim mrežama. "Zašto My AI ima video snimak zida i plafona u njihovoj kući kao svoju priču?" napisao je jedan korisnik. "Ovo je veoma čudno i iskreno uznemirujuće." Drugi korisnik je napisao nakon što je alatka ignorisala njegove poruke: "Čak ni robot nema vremena za mene."
Ispostavilo se da ovo nije Snapchat koji radi na tome da svoj alat My AI učini još realnijim. Kompanija je u sredu rekla za CNN da je to bio kvar. "My AI je doživeo privremeni prekid rada koji je sada rešen", rekao je portparol.
Brige o veštačkoj inteligenciji
Ipak, snažna reakcija je istakla strahove koje mnogi ljudi imaju o potencijalnim rizicima veštačke inteligencije.
Izvor: EPA-EFE/WU HAOOd lansiranja u aprilu, alat se suočio sa negativnim reakcijama ne samo roditelja, već i nekih korisnika Snapchata uz kritike zbog zabrinutosti za privatnost, "jezivih" razmena i nemogućnosti uklanjanja ove funkcije sa fida za dopisivanje osim ako ne plate premium pretplatu.
Za razliku od nekih drugih alata za veštačku inteligenciju, verzija Snapchata ima neke ključne razlike: korisnici mogu da prilagode ime chatbot-a, da kreiraju Bitmoji avatar i da ga unesu u komunikaciju sa prijateljima. Efekat svega toga je da se razgovor sa Snapchat-ovim chatbotom može činiti manje zvaničnim od posete ChatGPT sajtu. Takođe može biti manje očigledno da razgovarate sa kompjuterom.
Iako neki mogu pronaći vrednost u alatu, mešana reakcija je nagovestila izazove sa kojima se kompanije suočavaju u uvođenju nove generativne AI tehnologije u svoje proizvode, a posebno u one kao što je Snapchat, čiji su korisnici mlađi.
Snapchat je bio partner za rano lansiranje kada je OpenAI omogućio pristup ChatGPT-u preduzećima trećih strana, a očekivalo se da će ih uslediti još mnogo.
(EURACTIV.rs)