Životna sredina

PARIŽANI U BORBI PROTIV ZAGAĐENJA: Od sada parkiranje za terence čak tri puta skuplje

Autor Milena Antonijević

Parižani su u nedelju glasali za povećanje naplate parkinga za terenska vozila (SUV). Glasanje je podržala levičarska i ekološka većina u pariskom savetu, dok je opozicija to nazvala demokratskom, ekološkom i socijalnom farsom

Izvor: Printscreen/Youtube/BBC news

Oko 54,55 odsto Parižana glasalo je za princip trostrukog povećanja naknada za parkiranje za „teške, glomazne, zagađujuće terence".

Glasanje je podržala levičarska i ekološka većina u pariskom savetu, ujedinjena iza gradonačelnice, Anne Idalgo, iz redova socijalista (S&D).

Prema novom planu, za šest sati parkiranja u centralnim okruzima grada, vozač bi mogao da plati 225 evra, u poređenju sa 75 evra, koliko je bilo ranije.

Prema Međunarodnoj agenciji za energiju (IEA), SUV vozila emituju u proseku 20% više CO2 od prosečnih limuzina i čine više od 50% pojedinačne prodaje vozila u Evropi.

Međutim, vozila građana Pariza, profesionalaca i osoba sa invaliditetom neće biti pogođena, potvrdila je Idalgo.

„Ovo nije ništa više i ništa manje nego još jedno povećanje poreza na putnike iz prigradskih naselja", rekao je Pjer Lisija, odbornik desničarske većine (EPP) regiona Il de Frans.

Ovo glasanje je „sramota", „ideološko-ekološki fijasko" koji „vređa participativnu demokratiju", ocenili su opozicionari Gradskog veća Pariza (Les republicains, LR) i bivša evroposlanica EPP Anjes Evren.

Protivnici glasanja istakli su nisku izlaznost od oko 5-6% Parižana, što je oko 78.000 ljudi.

Gradonačelnik Londona rekao je da će pomno pratiti efikasnost pariske mere, navodi Gardijan.

„Uvek ispitujemo politike širom sveta. Čvrsto verujem u kopiranje dobrih politika. Umesto da izmišljamo nove mere, ako drugi gradovi rade stvari koje daju rezultate, mi ćemo ih kopirati", rekao je on.

U Lionu, trećem gradu po broju stanovnika u Francuskoj, teška vozila će takođe morati da plaćaju više za parking od juna meseca ove godine.

(M.A./EURACTIV.rs)