Najjeftinija ponuda za "socijalni lizing" iznosi 54 evra mesečno bez osiguranja i za taj novac u Francuskoj se dobija novi Citroen e-C3.
U cilju smanjenja emisije štetnih gasova i povećanje proizvodnje automobila koji ne zagađuju životnu sredinu, Francuska uvodi takozvani "socijalni lizing", program koji je deo odluke Vlade te zemlje, koji bi trebalo da donese benefite na više nivoa.
Zainteresovani sada mogu da se registruju preko interneta, a zatim od januara kupuju električne automobile za 100 evra ili manje mesečno. Ponuda je namenjena domaćinstvima čiji je referentni prihod manji od 15.400 evra godišnje, piše Carscoops.
Uslov je i da kupac živi najmanje 15 kilometara od svog radnog mesta ili pređe više od 8.000 kilometara godišnje radi posla. Na ovaj način francuska vlada ispunjava svoja predizborna obećanja.
Za 2024. ponuda će biti ograničena na 20.000 do 25.000 automobila, ali će se kasnije postepeno proširivati. Državne subvencije iznose 13.000 evra po vozilu. Ugovori bi trebalo da traju tri godine i biće obnovljivi.
"Socijalni lizing" je obećanje iz predizborne kampanje koje je prošle godine dao predsednik Emanuel Makron. Automobili su odgovorni za više od 15 odsto emisija štetnih gasova u Francuskoj, zbog čega Vlada želi da smanji ovu kvotu kako bi do 2030. godine mogla da ispuni ciljeve smanjenja štetnih gasova.
Osim toga, Francuska želi da podstakne evropsku, a pre svega domaću proizvodnju.
Najjeftinija ponuda za "socijalni lizing" iznosi 54 evra mesečno bez osiguranja. Za taj novac dobija se novi Citroen e-C3. U okviru istog programa nudi se Fiat 500e za 89 evra, Opel Corsa EV za 94 i Pežo e-208 za 99 evra. U nešto višoj kategoriji automobila su Opel Mokka EV koja košta 119 evra mesečno, Citroen e-C4 sa 129, Džip Avenger i Pežo e-2008 za koje mesećno treba izdvojiti po 149 evra.
Staro obećanje, odložena realizacija
Predsednik Emanuel Makron je dao ovo obećanje o socijalnom zakupu tokom svoje predsedničke kampanje 2022. godine, ali je implementacija odložena. Otvaranje onlajn platforme za otkrivanje ko ispunjava uslove za ovu meru prvobitno je planirano za novembar.
Makron se 6. decembra oglasio u Savetu ministara kako bi ubrzao proces. Sada sve dolazi na svoje mesto, piše francuski Figaro, prenoseći da "obećanje postepeno postaje stvarnost".
"Ali mali broj kupaca će imati koristi od toga 2024. Vlada, koja će subvencionisati lizing u iznosu od 13.000 evra po vozilu, neće izabrati više od 20.000 do 25.000 prijava. Sledeće godine ova brojka bi trebala da se uveća bar za duplo više", prenosi portal.
(J.N./EURACTIV.rs)