Najmanje desetak velikih brendova zaustavilo je oglašavanje na X-u, nekadašnjem Tviteru, otkako je njegov poslednji egzodus oglašivača počeo prošle nedelje, a nakon zabrinutosti zbog antisemitizma i govora mržnje na Maskovim mrežama
Fok Sports, Ubisoft, Akios, TechCrunch i Paris Hilton's 11:11 Media rekli su CNN-u poslednjih dana da su pauzirali svoje oglašavanje na X, pridruživši se drugim velikim oglašivačima koji su to učinili prošle nedelje.
Tekući odlazak oglašivača označava produbljivanje krize za X, koji se već borio da privuče brendove nazad na platformu nakon Maskovog preuzimanja prošle godine.
Sve veći broj X korisnika takođe prelazi na alternativne platforme.
Bela kuća se pridružila Threads ove nedelje, dajući podsticaj Metinom X konkurentu.
Najnovija pobuna počela je prošle nedelje kada je IBM rekao da je suspendovao oglašavanje na X nakon što je izveštaj progresivnog medijskog nadzornika Media Matters otkrio da se njegov oglas prikazuje zajedno sa pronacističkim sadržajem na platformi. Odluka IBM-a takođe je usledila nakon što je Musk javno podržao antisemitsku teoriju zavere u postu na X ranije ove nedelje.
U petak, mnoštvo velikih medijskih brendova, uključujući Disney, Paramount, Comcast, Lionsgate, NBCUniversal i Varner Bros i Discoveri, sledilo je njihov primer, iako nisu naveli svoje razloge za zaustavljanje reklamiranja na X.
Apple je takođe navodno povukao troškove oglašavanja na ovoj mreži od prošle nedelje, prema izveštajima više novinskih kuća.
X je pozvao svoje reklamne partnere da pomognu u zaštiti onoga što naziva „slobodom govora".
Kompanija je u ponedeljak podnela tužbu optužujući Media Matters da pogrešno predstavljaju kolika je verovatnoća da će se oglasi prikazivati uz ekstremistički sadržaj na sajtu. X je takođe rekao da je učinio pronacističke naloge koje je identifikovao Media Matters nepodobnim za monetizaciju, što znači da se oglasi više ne mogu prikazivati na njihovim stranicama. A izvršna direktorka Linda Iaccarino je nastavila da promiče kontrole bezbednosti brenda za koje kompanija kaže da mogu da spreče prikazivanje oglasa pored nepoželjnog sadržaja.
Media Matters je izjavio da će se boriti protiv tužbe od X i kaže da ostaje pri svom izveštavanju.
Kompanija nije učinila ništa drugo da uveri oglašivače da je njena platforma bezbedna.
Pronacistički nalozi koje je identifikovao Media Matters ostaju aktivni na sajtu, zajedno sa drugim nalozima krajnje desnice i "bele rase", od kojih je neke Mask ponovo postavio na platformu nakon svog preuzimanja.
CNN je u sredu primetio oglase za Univerzitet u Mičigenu koji se prikazuju na stranici X naloga koji pripada Ričardu Spenseru, poznatom nacionalisti.
PR Univerziteta u Mičigenu rekao je za CNN da univerzitet „budno prati dešavanja na X-u dok nastavlja da procenjuje upotrebu platforme."
Mask je ove nedelje takođe podstakao godinama staru, razobličenu teoriju zavere „Picagejt" koja je 2016. godine navela čoveka koji je držao pištolj da puca u piceriji u Vašingtonu.
Neki oglašivači su ostali na ovoj društvenoj mreži uprkos zabrinutosti zbog govora mržnje.
Nacionalna fudbalska liga - jedan od najvećih reklamnih partnera platforme - rekla je za CNN u utorak da je više puta izražavala zabrinutost zbog govora mržnje direktno rukovodstvu X, iako nije povukla svoje oglašavanje sa platforme.
(EURACTIV.rs)