Ekonomija

SKORO SVAKO DRUGO PREDUZEĆE U HRVATSKOJ POSTOJI SAMO NA PAPIRU: Dominiraju uslužne delatnosti

Autor Milena Antonijević

Svako četvrto aktivno hrvatsko preduzeće u Hrvatskoj je d.o.o., što pokazuje da se mnoga od njih osnivaju samo zbog sprovođenja nekog projekta, ali i da mnogi preduzetništvu pristupaju olako.

Izvor: MONDO/Bojana Zimonjić Jelisavac

Od gotovo 250.000 registriranih preduzeća u Hrvatskoj, aktivno je tek nešto više od polovine, odnosno oko 142.000, pokazuju novi podaci državne statistike.

Prema tim podacima, u Hrvatskoj je krajem marta bilo registrirano čak 249.654 firmi. Od tog broja, aktivno je bilo samo njih 142.404, odnosno 57 posto.

Mali broj deoničarskih društava

Najveći broj aktivnih preduzeća, gotovo tri četvrtine ili 104.437, su društva s ograničenom odgovornošću.

S druge strane, samo 688 aktivnih hrvatskih preduzeća su deoničarska društva. Taj podatak je samo još jedan od onih koji idu u prilog tezi kako se tržište kapitala u Hrvatskoj i više od tri decenije od prelaska na kapitalizam nije dovoljno razvilo.

Najviše trgovačkih i ugostiteljskih preduzeća

Najviše preduzeća hrvati su osnovali u području trgovine, gotovo 27.000.

Slede sektori stručnih, obrazovnih i tehničkih delatnosti, kojih je aktivno nešto manje od 23.000, a među kojima su i preduzeća koja pružaju razne konsultantske usluge. Na trećem mestu su građevinske firme kojih je oko 20.000.

Značajan broj firmi u Hrvatskoj bavi se pružanjem hotelskih i ugostiteljskih usluga, više od 13.000.

Veliki je i broj preduzeća, njih preko 6000, koje se bave poslovanjem nekretninama, pokazuje statistički rendgen hrvatske preduzetničke scene.

(EURACTIV.rs)