Kupci Amazona će moći da pretražuju zalihe dilera preko Amazonove veb lokacije, vide cene vozila i kliknu na dugme da započnu kupovinu. Kupci će moći da biraju samo između vozila koja se već nalaze na zalihama dilera
Ekspanzija onlajn kupovine u svetu poprima sve šire obime, pa danas iz fotelje možete naručiti gotovo sve. Kompanija Amazon sprema se da na tu listu doda automobile i terence kako bi svi zainteresovani mogli da kupuju "hjundaji" vozila putem sporazuma sa južnokorejskim proizvođačem automobila.
Kada potencijalni kupac odabere svoje vozilo na sajtu za trgovinu, novi automobil neće biti isporučen na kućnu adresu već će se preuzimati u prodavnici, kao i svaki put kada neko kupi automobil.
Zakoni u većini američkih država štite salone od proizvođača automobila koji bi mogli da prodaju direktno potrošačima. Mogućnost onlajn kupovine automobila bila je izvor spora za Teslu, Rivian i druge proizvođače automobila koji više vole da rade direktno sa kupcima.
"Automobil bi bio dostavljen na kućnu adresu sledećeg dana, kao da ste član programa Prime ili nešto slično. Ako je to očekivanje, onda to treba da se reši, jer pretpostavljam da bi to dovelo do priličnog razočarenja na strani potrošača", rekla je Džesika Kaldvel, analitičarka industrije.
Međutim, Amazonov cilj će biti da iskustvo učini besprekornim i da što više liči na " onlajn kupovinu automobila", rekao je portparol kompanije.
Kupovina automobila je takođe veoma drugačija i daleko složenija transakcija od onlajn kupovine knjige ili sata. Amazonova veb lokacija će, na primer, pružiti informacije o finansiranju i omogućiti korisnicima da izračunaju mesečnu uplatu, navodi se u saopštenju kompanije.
Kako izgleda kupovina?
"Kupci Amazona će moći da pretražuju zalihe dilera preko Amazonove veb lokacije, vide cene vozila i kliknu na dugme da započnu kupovinu. Kupci će moći da biraju samo između vozila koja se već nalaze na zalihama dilera, piše CNN.
Sama po sebi, mogućnost izbora vozila onlajn nije nova. Mnogi prodavci automobila već duže vreme koriste različite platforme za e-trgovinu kako bi pomogli u generisanju prodaje. To je nešto što se ubrzalo tokom vrhunca pandemije korona virusa, kada kupci automobila nisu uvek mogli lično da dođu do prodajnih mesta.
"Generacija potencijalnih kupaca", gde veb lokacije zarađuju proviziju za povezivanje kupaca sa salonima automobila, predstavlja poslovni model koji su koristile mnoge veb stranice.
Hjundaji je najavljen kao prva automobilska kompanija, ali Amazon može sarađivati s drugim proizvođačima automobila u budućnosti. Ovaj aranžman je najavljen kao deo paketa poslova između "hjundaija" i Amazona, uključujući da će Amazon obezbediti skladištenje podataka za "hjundaji" i da će budući hjundai modeli uključivati Alexa glasovni asistent.
Prodavci "hjundaija" neće morati da učestvuju u programu, ali mogu da se prijave.
(EURACTIV.rs)