Tek kad se kupi dozvola za posedovanje vozila, može da se pristupi kupovini kola što Singapur svrstava u najskuplju zemlju za ovakvu kupoviju
Vlasništvo nad autom u Singapuru, jednoj od najskupljih zemalja na svetu, uvek je bilo svojevrsni luksuz. Međutim, troškovi kupovine automobila su sada dostigli svevremenski vrhunac.
Desetogodišnja Dozvola za upravljanje vozilom - licenca koju ljudi u ovom bogatom gradu moraju kupiti pre nego što im se dozvoli da kupe vozilo - sada košta rekordnih najmanje 76.000 dolara (104.000 singapurskih dolara), više od četiri puta nego 2020. godine, prema podacima Agencije za transport zemlje.
I to samo kupuje pravo da se kupi standardni automobil kategorije A, sa malim do srednjim motorom od 1.600 kubnih centimetara ili manje.
Oni koji žele nešto veće ili raskošnije - poput SUV-a - moraće izdvojiti 106.630 dolara (146.002 singapurska dolara) za licencu kategorije B - u odnosu na prethodnih 102.900 dolara (140.889 singapurskih dolara).
Onda tu su i troškovi samog vozila o kojima treba razmisliti.
Sistem kvota je uveden 1990. godine kako bi se minimizirao saobraćaj i smanjile emisije u zemlji sa ograničenim prostorom koja ima 5,9 miliona stanovnika, ali se ponosi impresivnom mrežom javnog prevoza.
On je učinio automobile nedostižnim za prosečnog stanovnika Singapura, gde je medijalna mesečna kućna zarada u 2022. godini iznosila 7.376 dolara (10.099 singapurskih dolara), prema podacima Odeljenja za statistiku.
Riki Go, lokalni trgovac automobilima, rekao je da je "skoro pao u nesvest" kada je čuo za povećanje cena.
"Prodaja već ide loše. Ovo će biti još gore za poslovanje", rekao je CNN-u.
Vong Hui Min, majka dvoje dece, rekla je da bi mogla morati ponovo razmisliti o svojoj zavisnosti od automobila, i pored toga što ga uglavnom koristi za svoju porodicu.
"Dosta se krećem, vozim decu od i do škole, takođe za druge aktivnosti poput časova plivanja i časova. Potreban mi je automobil. Prevoz taksijem ili deljenim vožnjama svuda nije praktičan za mene", rekla je.
Prosečna singapurska porodica mora godinama štedeti samo da bi kupila automobil koji im pomaže u svakodnevnim potrebama, a eventualno održavanje predstavlja veliki trošak.
Za neke, ovo je samo poslednji finansijski udarac.
Lokalni stanovnici kažu da život u Singapuru, već proglašenom najskupljim gradom na svetu, poslednjih godina postaje izuzetno skup zbog persistentne inflacije, rastućih troškova javnog stanovanja i usporenja ekonomije.
Međutim, pristalice sistema kvota tvrde da je on pomogao Singapuru da izbegne vrstu gužve koja redovno blokira druge prestonice jugoistočne Azije poput Bangkoka, Jakarte i Hanoja.
Oni koji ne mogu da priušte Dozvolu za upravljanje vozilom mogu takođe koristiti obimnu javnu transportnu mrežu Singapura, ističu oni.
Ako ni to ne uspe, postoji opcija da se nabavi motocikl - dozvole za koje su relativno pristupačne, sa cenom od 7.930 dolara (10.856 singapurskih dolara).
(EURACTIV.rs),