Biznis

GUGL PRODAJE PODATKE O MAPAMA: Nudi ih kompanijama koje grade solarne proizvode

Kompanija planira da ponudi pristup novim aplikacionim programskim interfejsima koji sadrže informacije o solarnoj energiji, energetskoj efikasnosti i kvalitetu vazduha

Izvor: EPA-EFE/JOHN G. MABANGLO

Gugl ima nameru da ponudi licenciranje skupova podataka grupama kompanija koje planiraju da koriste te podatke prilikom razvoja proizvoda baziranih na obnovljivoj energiji.

Ova inicijativa ima za cilj da podrži kompanije u izgradnji proizvoda koji doprinose održivosti, a sebi postavlja ambiciozan cilj da generiše prihod do 100 miliona dolara tokom prvog godišnjeg perioda.

Izveštaji sa CNBC-a otkrivaju da kompanija planira da ponudi pristup novim API-jima (aplikacionim programskim interfejsima) koji sadrže informacije o solarnoj energiji, energetskoj efikasnosti i kvalitetu vazduha.

Prema dostupnim materijalima, ovi API-ji će omogućiti kompanijama da pristupe podacima koji se odnose na solarnu energiju i kvalitet vazduha. Deo informacija dostupnih putem Solar API-ja proizilazi iz Guglovog "Project Sunroof"-a, alata za izračunavanje potencijalnih ušteda kroz solarnu energiju koji je prvi put lansiran još 2015. godine.

Ovaj potez Gugla signalizira njihovu posvećenost podršci održivih inicijativa kroz povezivanje sa drugim kompanijama i omogućavanje deljenja važnih podataka za razvoj ekološki osvešćenih proizvoda.

Izvor: EPA-EFE/SEBASTIAO MOREIRA

Ovaj program omogućava korisnicima da unesu svoju tačnu adresu i procene troškova koji se tiču solarnih rešenja, uključujući predviđene uštede na električnom računu i preporučenu veličinu solarne instalacije potrebne za njihovu situaciju.

Dodatno, program pruža mogućnost 3D modeliranja krovova zgrada i okolnih drveća, koristeći podatke dobijene iz Gugl Maps servisa.

Prema informacijama sadržanim u dokumentima, plan je da se pruži pristup API-ju koji sadrži podatke o pojedinačnim zgradama, kao i agregirane podatke za sve zgrade u određenom gradu ili okrugu. Kompanija iza ovog programa tvrdi da raspolaže sa podacima za više od 350 miliona zgrada, što je značajno veći broj u poređenju sa 60 miliona zgrada koje su bile navedene za "Project Sunroof" 2017. godine.

Interni dokumenti otkrivaju da se procenjuje kako će prihod od solarnih API-ja kompanije iznositi između 90 i 100 miliona dolara tokom prve godine nakon lansiranja. Takođe se ističe mogućnost buduće integracije sa proizvodima Gugl Klaud platforme, čime bi se dodatno unapredila funkcionalnost i korisnost ovog alata.

Izvor: EPA-EFE/ELIJAH NOUVELAGE

Kao deo planiranog lansiranja, kompanija takođe planira da objavi API za kvalitet vazduha koji će omogućiti kupcima da traže podatke kao što su zagađivači i zdravstvene preporuke za određene lokacije. Takođe će uključivati digitalne toplotne mape podataka i informacije o kvalitetu vazduha po satu, kao i istoriju kvaliteta vazduha do 30 dana.

Najnovija igra o prihodima dolazi u trenutku kada kompanija pokušava da unovči svoje proizvode sa mapama jer se suočava sa pritiskom da ostvari prihod usred šireg ekonomskog usporavanja. Iako se kompanija fokusira na to da postane efikasnija, ona takođe ulaže u novije tehnologije kao što su generativna veštačka inteligencija (AI) i održivost – tržište koje se nada da će iskoristiti sa Solar API-jem.

Kompanija trenutno licencira svoj API za mapiranje za navigaciju kompanijama poput Ubera, koji je rekao da je 2019. platio Guglu 58 miliona dolara za tri godine.

Prihod od Maps API-ja ide prema segmentu clouda kompanije, koji je konačno postao profitabilan u prvom tromesečju, ali je imao težak put u pokušaju da se takmiči s tržišnim liderima Amazonom i Mikrosoftom.

- Gugl ne otkriva koliko zarađuje njegovo poslovanje sa mapama, ali je bio jedan od Googleovih proizvoda koji se najviše unovčavaju, rekao je analitičar Morgan Stanlia Brajan Novak za CNBC 2021g i procenio da će Gugl Maps zaraditi 11,1 dolara milijarde do ove godine jer su novi turistički proizvodi i promovisani dodaci počeli da povećavaju prihod od reklama.

Ovaj potez dolazi i kada kompanija pokušava da pojednostavi svoje proizvode za mapiranje. U junu, CNBC je otkrio da kompanija otpušta zaposlene u aplikaciji za izveštavanje o prometu Waze, koju je kupila 2013. godine, i kombinuje je sa timom Google Maps.

(EURACTIV.rs)