Više od 60 odsto potrošača spremno je da izdvoji veću sumu novca za proizvod sa održivim pakovanjem, a njih čak 74 odsto smatra da kompanije danas više brinu o životnoj sredini nego što je to bio slučaj pre 10 godina.
Ovo su samo neki od zaključaka poslednjih studija posvećenih odnosu potrošača prema održivom poslovanju i proizvodima, a kuriozitet koji one otkrivaju jeste taj da potrošači sve češće daju prednost onim proizvodima iza kojih prepoznaju jasne ciljeve.
Prema poslednjem istraživanju revizorske kuće Price Waterhouse Coopers, sprovedenom ovog proleća na tržištima Velike Britanije, Nemačke i Indije, velika većina potrošača će se pre odlučiti za proizvod kompanije koja deli njihove vrednosti. Istovremeno, nedavno objavljena studija McKinseya i NielsenIQ-a navodi kako se preferencije potrošača razlikuju zavisno od načina na koji određeni proizvodi pomažu održivosti i koliko su te tvrdnje precizne. Tako će proizvodi sa oznakama “vegan” i “carbon zero” pre biti izbor potrošača i ostvariti veći rast u poređenju sa onima koji neodređeno kažu “održivi proizvod”.
Popularnost održivih proizvoda potvrđuje i podatak da su tokom poslednjih pet godina 56 odsto ukupnog tržišnog rasta u SAD činili proizvodi koji doprinose održivosti, istaknuto je u nedavno objavljenoj studiji McKinsey i NielsenIQ-a. Međutim, postoje razlike u preferencijama i u ovom segmentu. Na primer, proizvodi koji doprinose karbonskoj neutralnosti zabeležili su veći tržišni rast od onih koji ističu svoju održivu ambalažu.
Kompanije u Srbiji u velikoj meri prate globalne trendove. Sve je više proizvoda sa oznakama koje ističu održivu proizvodnju, kao i usluga koje potrošači prepoznaju kao priliku da podrže društveno odgovorni i održivi pristup poslovanju, i na taj način pomognu planeti.
Jedan od najboljih primera koji to potvrđuje je uloga klijenata OTP banke u zaštiti životne sredine. Naime, oni su samo korišćenjem usluga banke doprineli sadnji hiljada stabala širom sveta, čime su pokazali na koji način održivi proizvodi mogu da privuku potrošače. OTP banka je jedina banka u Srbiji koja treću godinu zaredom učestvuje u ovoj globalnoj inicijativi kompanije Mastercard. U saradnji sa organizacijom Conservation International i World Resources Institutom, Priceless Planet koalicija ima cilj da sadnjom novih šuma doprinese smanjenju posledica klimatskih promena. Samo tokom 2021. godine u ovu akciju uključilo se 15 hiljada klijenata OTP banke, dok je u 2022. godini taj broj porastao na 18 hiljada. Svi oni otvorili su paket račun u banci ili aktivirali mobilni novčanik, a za svakog od njih posađeno je jedno drvo.
Ove godine, ova globalna akcija pošumljavanja planete se nastavlja i za svakog klijenta koji do 31. oktobra aktivira Apple Pay, odnosno Google Pay uslugu ili otvori Fluo, Praktik, Prestiž ili Klasik paket račun u OTP banci, biće zasađeno jedno drvo, čime će klijenti postati akter u misiji za zdraviju planetu i očuvanje biljnog i životinjskog sveta. Postojeći korisnici mogu da izvrše i zamenu paketa koji već koriste aktuelnim Prestiž paketom. Na taj način, dobiće nižu naknadu za elektronsko plaćanje, putno osiguranje za sebe i svoju porodicu, pristup biznis klubovima na odabranim aerodromima uz Mastercard® Platinum debitnu karticu, ApplePay ili Google Pay uslugu, kao i mogućnost umanjenja mesečnog održavanja paketa za 50 ili 100 odsto.
Pošumljavanje predstavlja jedan od najefikasnijih i najisplativijih načina za borbu protiv klimatskih promena. Zato Mastercard i OTP banka pozivaju sve koji "znaju da vide šumu od drveta" da se pridruže ovoj globalnoj zelenoj inicijativi kako bi udruženim snagama zasadili 100 miliona stabala na 18 lokaliteta širom sveta.