Poslovna trka između Tvitera i "Treds-a" je već počela, a obe kompanije imaju svoje slabosti: Zakerberg je rekao da u početku neće biti reklama na "Treds-u", dok je Mask do sada oterao brojne oglašivače sa Tvitera.
Koliko će novca zaraditi "Treds" i da li može da prestigne Tviter? Tehnološki milijarderi Mark Zakerberg i Ilon Mask šalili su se o nameštanju meča u kavezu. Međutim, u poslovnom svetu borba je već počela.
Manje od 24 sata nakon što je Zakerberg lansirao svoju alternativu Tviteru, "Treds", već je imao oko 30 miliona registracija - što je ovu mrežu već kvalifikovalo kao ozbiljnog kandidata u svetu društvenih medija. Do dana sima više od 100 miliona naloga.
To je još uvek mali deo od stotina miliona korisnika Tvitera.
Ipak, analitičari smatraju da je to znak da Zakerbergova Meta ima dobru priliku da pridobije neki broj od ogromnih 3 milijarde korisnika na Fejsbuku, Instagramu i Vocapu-u za novu mrežu– i da sa sobom dovede oglašivače.
Na kraju krajeva, Meta koja je prošle godine ostvarila je više od 117 milijardi dolara u prodaji, ima ozbiljnu reputaciju kada je u pitanju prodaja reklama – što nije slučaj sa Ilonom Maskom koji nije obožavalac oglašavanja a poznat je po tome što je tražio alternative za finansiranje Tvitera.
Nema reklama na "Treds-u" u početku, a mogao bi da generiše milione
Zakerberg je rekao da u početku neće biti reklama na "Treds-u", što je kompaniji dalo vremena da fino podesi aplikaciju, koja omogućava korisnicima da beskonačno skroluju kroz postove zasnovane na tekstu.
“Naš pristup će biti isti kao i kod svih ostalih naših proizvoda: prvo učinimo da proizvod dobro funkcioniše, zatim vidimo da li možemo da ga navedemo na jasan put do milijardu ljudi, a tek onda razmišljajmo o monetizaciji“, napisao je on.
Ali na kraju, "Treds" reklame bi mogle da dodaju jedan do pet odsto ukupnom prihodu Mete, generišući više od 6 milijardi dolara u najoptimističnijem scenariju, napisao je u belešci Džastin Paterson, analitičar za istraživanje kapitala u KeyBanc Capital Markets.
To nije veliko. Ali takođe nije da nije ništa, posebno jer kompanija nastavlja da traži način da se bori protiv smanjenog broja oglasa izazvanog strožijim pravilima koje se tiču privatnosti, a koje je uveo Epl.
Osim toga, veoma je nadomak Tvitera, koji je 2021. ostvario 4,5 milijardi dolara prihoda od reklama, pre nego što je Maskovo preuzimanje izazvalo preokret, i pre nego što su oglašivači krenuli da odlaze sa ove mreže.
Da li će korisnici ostati?
Da li će se taj novac materijalizovati zavisiće od toga šta će "Treds" postati, ako ništa drugo, u nedeljama i mesecima koji su pred nama.
Mask je u četvrtak bio spreman na kontraudar, navodno preteći sudskim postupkom protiv Mete zbog krađe poslovnih tajni.
Ali frustracija zbog Tvitera uspela je mnogo ljudi koji su tražili alternativu uz dodatnu okolnost da je Meta obećala da će napraviti “razumnije i ljubaznije mesto” od Tvitera, da dodatno prebaci na "Tredsu", pišu američki mediji.
Od čega će zavisiti uspeh mreže?
Uspeh će zavisiti od osvajanja iskusnih korisnika Tvitera ili ljudi koji se nikada nisu registrovali na aplikaciju – nema sumnje, kažu analitičari.
Iako je modni i životni sadržaj koji se dešava na Instagramu očigledno privlačan oglašivačima, izgleda da je svetu potrebna druga platforma za konzumiranje.
Zakerberg takođe ima komplikovan odnos sa vestima, što je jedna od glavnih funkcija Tvitera.
On je rekao da ankete pokazuju da korisnici žele manje vesti generalno na platformama koje on vodi, a u Kanadi se njegova kompanija sprema da blokira lokalno izveštavanje, umesto da plaća dobavljačima vesti za njihov sadržaj.
Akcije Meta su skočile za 4 odsto uoči lansiranja – što je znak poverenja investitora da Zakerberg ima sposobnost da to “izgura”, uprkos neuspesima poput Facebook Datinga.
Ali repliciranje načina na koji se objavljuju vesti na Tviteru biće teško, kažu analitičari, ostavljajući prostor za postojanje obe platforme.
Ili bi, sugerišu, prisustvo ozbiljne pretnje moglo da bude “poziv za buđenje“ za Maska.
(EURACTIV.rs)