Glavni direktor Meta proizvoda Kris Koks rekao je da je kodiranje u toku na platformi. Tehnološki gigant ima za cilj da je uskoro objavi, iako nije naveden datum. Postoje spekulacije da bi to moglo biti već krajem juna.
Kompanija Meta je pokazala planove osoblja za tekstualnu društvenu mrežu dizajniranu da bi se takmičila sa Tviterom, rekli su izvori BBC-u.
To bi moglo omogućiti korisnicima da prate naloge koje već prate na Instagramu i to bi im potencijalno moglo omogućiti da dovedu sledbenike sa decentralizovanih platformi kao što je Mastodon.
Portparol Mete potvrdio je BBC-u da je platforma u razvoju.
„Istražujemo samostalnu društvenu mrežu za deljenje teksta", rekli su iz kompanije. „Verujemo da postoji prilika za poseban prostor gde kreatori i javne ličnosti mogu da dele pravovremene novosti o svojim interesovanjima."
Glavni direktor Meta proizvoda Kris Koks rekao je da je kodiranje u toku na platformi. Tehnološki gigant ima za cilj da je uskoro objavi, iako nije naveden datum. Postoje spekulacije da bi to moglo biti već krajem juna.
Na internetu su se pojavili snimci ekrana koji su interno prikazani zaposlenima, dajući im ideju o tome kako će aplikacija izgledati.
Izvori unutar kompanije rekli su za BBC da su ovi snimci ekrana koji su procurili originalni. Ako jesu, izgled ove nove platforme biće poznat svima koji su proveli neko vreme na Tviteru.
Mreža zasnovana na tekstu - koja ima radni naziv P92 - mogla bi da se pokaže kao veći rival Tviteru Ilona Maska nego BlueSky ili Mastodon.
Izvor: EPA-EFE/CHRISTIAN MARQUARDTIako su oba privukla korisnike razočarane Tviterom, teško je početi iznova na novoj društvenoj mreži i ponovo izgraditi zajednicu.
Ali Instagram zajednica je ogromna. Meta kaže da ima oko dve milijarde korisnika, naspram 300 miliona onih za koje se veruje da koriste Tviter - iako se njegove brojke više ne mogu proveriti.
Ako se čak 25% korisnika Instagrama može nagovoriti da koriste P92 (nesumnjivo će imati primamljivije ime kada bude lansiran), on će istog trenutka postati veći od svog starijeg rivala.
Meta kaže da pronalazi "inspiraciju" od drugih proizvoda, iako su drugi to rekli manje ljubazno - Stories na Facebooku je zasnovan na Snapchat funkciji, a Reels na Instagramu je nepogrešivo sličan TikToku.
Tviter je poslednjih meseci bio pod lupom zbog moderiranja na platformi, a u maju se povukao iz dobrovoljnog sporazuma EU o borbi protiv onlajn dezinformacija.
Za vreme Maska, moderacija Tvitera je navodno smanjena - što je, kako kritičari kažu, omogućilo povećanje širenja dezinformacija.
Ali Musk kaže da sada ima „manje dezinformacija nego više" otkako je preuzeo mrežu u oktobru 2022. godine.
(EURACTIV.rs)