Tehnologija

ŠTA JE TAČNO POLITIČKI SADRŽAJ NA DRUŠTVENIM MREŽAMA? Kompanija Meta najavila promene po pitanju ovakvih objava

Kompanija Meta objavila je da uvodi promene po pitanju političkog sadržaja na svojim platformama.

Izvor: YouTube/The Verge/Screenshot

Ipak, iz kompanija Meta čiji je vlasnik Mark Zakerberg, nisu objasnili šta je za njih tačno "politički sadržaj", piše CNN.

U nizu objava koje su najavile ovu politiku, Adam Moseri, izvršni direktor u Meti koji nadgleda i Instagram i Treds, rekao je da kompanija ne želi "aktivno da pojačava politički sadržaj sa naloga koje ne pratite". Moseri je rekao da će platforme i dalje prikazivati korisnicima sadržaj sa nalogakoje su izabrali da prate, ali je dodao da će kompanija "izbegavati preporučivanje političkog sadržaja" široj masi.

"Naš cilj je da sačuvamo mogućnost ljudi da izaberu da interaguju sa političkim sadržajem, istovremeno poštujući apetit svake osobe za tim", objasnio je Moseri.

Ova krupna i, kako ocenjuje CNN, nejasna odluka da se smanji određeni sadržaj koji smatra nepoželjnim dalje proširuje najavu Mete u jesen da Treds "neće pojačavati vesti na platformi", što je izazvalo zabrinutost u zajednici, mnogi od kojih su upravo pobegli sa platforme Ilona Maska kako bi imali stabilnu platformu za deljenje informacija (kompanija Treds je društvena mreža u vlasništvu Mete koja je po svom izgledu i funkcijama slična nekadašnjem Tviteru a sadašnjem Iksu).

Šta je tačno politički marketing?

I dok su neki u početku smatrali da je odluka da se smanji politički sadržaj pozitivna, potencijalno smanjujući sposobnost platforme da algoritamski preporučuje lažne sadržaje i korisnicima ograničava poglede na političku situaciju, to je brzo izazvalo uzbunu kod mnogih koji su se pitali o obimu i razlozima uoči izborne godine, posebno uoči izbora u Americi.

"Činjenica da nema definicije je zabrinjavajuća", rekao je Jud Legum, koji piše nezavisni bilten Popular Information i često objavljuje svoje izveštaje na platformi, piše CNN.

Kako ocenjuje ovaj medij, možda postoji viši cilj iza toga, ali lakše je reći nego učiniti. Na kraju krajeva, mnogi potencijalni sadržaji lako se mogu klasifikovati kao "politički".

"Izazov je identifikovati šta je politički sadržaj", odgovorio je milijarder Mark Kjuban na Moserijevu objavu na Tredsu, ponavljajući sentiment mnogih drugih. "Kako ćete odrediti šta jeste, a šta nije?".

Moseri nije odgovorio Kjubanu, a Meta je izbegla pitanja o tom pitanju.

"Meta se čini nesposobnom da definiše 'politički' sadržaj", rekao je Čarli Varzel, novinar u časopisu The Atlantic koji pokriva interakciju tehnologije, politike i kulture. "Da budemo fer, to je težak zahtev, posebno u izbornoj godini, jer politika nije neki lepo ograničeni element života - ona je isprepletena sa kulturom, popularnom kulturom i vestima o svemu, od tehnologije do biznisa, zdravlja i nauke".

I dok se kompanija Trudi da se ogradi od političkog oglašavanja, trenutno deluje kao da još uvek nema problema sa tim. Prema Metinoj arhivi oglasa, kompanija je zaradila više od četiri milijarde dolara od troškova za političke i društvene teme od 2018. godine.

Portparol Meta rekao je CNN-u da je Moseri putovao u sredu i da nije mogao da bude dostupan za intervju radi pojašnjenja nove politike.

Portparol Meta umesto toga ponudio je ovu nejasnu izjavu: "Na osnovu istraživanja, naša definicija političkog sadržaja je sadržaj koji je verovatno o temama koje se odnose na vladu ili izbore; na primer, postovi o zakonima, izborima ili društvenim temama. Ove globalne teme su složene i dinamične, što znači da će se ova definicija menjati kako budemo nastavljali da komuniciramo sa ljudima i zajednicama koje koriste naše platforme i sa spoljnim ekspertima kako bismo unapredili naš pristup".

Ova izjava samo je postavila više pitanja nego odgovora, pošto mnogo toga može biti kategorisano pod "društvene teme".

Na primer, da li klimatske promene spadaju pod ovaj kišobran? Problemi ženskih prava? Problemi LGBTQ osoba? Meta ne otkriva.

(JA/EURACTIV.rs)