Tehnologija

KO ĆE UBUDUĆE MORATI DA PLAĆA DA BI TVITOVAO? Kompanija "X" odredila cifru koju će korisnici morati da izdvoje

Ranije poznat kao Tviter, kompanija "X" u vlasništvu milijardera Ilona Maska počela je da naplaćuje novim korisnicima po jedan dolar godišnje za pristup ključnim funkcijama, u okviru novog probnog perioda.

Izvor: EPA-EFE/SASCHA STEINBACH

Korisnicima na Novom Zelandu i Filipinima će u okviru probnog perioda kompanija "X", nekada Tviter, krenuti da naplaćuje po jedan dolar godišnje za pristup ključnim funkcijama koje uključuju mogućnost tvitovanja, retvitovanja, lajkovanja postova i odgovaranja na postove.

Oni koji odustanu od pretplate moći će samo da čitaju postove, gledaju video zapise i prate naloge.

Platforma je saopštila da je cilj "smanjenje neželjene pošte, manipulacije našom platformom i aktivnosti botova".

Novi nalozi će takođe morati da verifikuju svoj broj telefona, iako je Mask rekao da će i dalje biti besplatno kreiranje naloga "samo za čitanje", koji nemaju tipične karakteristike jednog naloga na ovoj mreži.

Prošlog meseca, šef "X-a", Tesle i SpaceX-a je sugerisao da će svi "X" korisnici možda morati da plate za pristup.

Otkako je Mask kupio Tviter za 44 milijarde dolara prošle godine, ova kompanija beleži kontinuirani pad prihoda.

Iako postoji jasan finansijski interes da kompanija naplaćuje korisnicima, kontroverzni milijarder je rekao da je navođenje ljudi da plate za uslugu usmereno na borbu protiv botova.

Ranije je izjavio da je danas pravljenje bot naloga svega "delić penija", ali ako neko bude morao da plati nekoliko dolara, efektivni trošak za botove će zapravo biti veoma visok".

Pretplatnici poboljšane usluge, nazvane "X Premium", sada plaćaju za više funkcija kao što su duži postovi i povećana vidljivost na platformi.

"X Premium" trenutno košta osam dolara mesečno u SAD. Cena se razlikuje u zavisnosti od toga u kojoj zemlji se pretplatnik nalazi, dok drugi korisnici i dalje mogu besplatno koristiti "X".

Jedan od rizika ovakvog koraka je gubljenje velikog broja korisnika. To bi zauzvrat moglo da smanji prihode od reklama, koji trenutno čine ogromnu većinu prihoda kompanije.

Evropska unija je poslednjih nedelja istraživala kompaniju zbog mogućeg širenja terorističkog i nasilnog sadržaja i govora mržnje, posebno nakon Hamasovog napada na Izrael.

Takođe je kažnjen od strane australijske organizacije za bezbednost na internetu zbog nesaradnje sa istragom o praksama protiv zlostavljanja dece.

(EURACTIV.rs)