Tehnologija

OVA EVROPSKA ZEMLJA KAŽNJAVA METU SA SKORO 90.000 € DNEVNO: Za šta će sve kompanija morati da plati?

Autor Aleksandra Vrbica

"Metino bihejvioralno oglašavanje podrazumeva nadzor nad njenim korisnicima, što negativno utiče na njihovo pravo na zaštitu podataka i slobodu informacija", rekli su iz regulatorne agencije Datatilsynet.

Izvor: EPA-EFE/GLENN HUNT

Norveška agencija za zaštitu podataka saopštila je u utorak (8. avgusta) da će početi da kažnjava kompaniju Meta, u čijem su vlasništvu Fejsbuk i Instagram, sa skoro 90.000 evra dnevno jer krši zabranu korišćenja ličnih podataka korisnika za plasiranje oglasa.

Norveška regulatorna agencija Datatilsynet saopštila je da će Meta biti kažnjena sa milion kruna (90.000 evra) dnevno, počevši od 14. avgusta.

Tobias Judin, šef međunarodnog odeljenja Datatilsynet-a, rekao je da se kazna odnosi na odluku donetu 14. jula, gde je agencija privremeno "uvela zabranu bihejvioralnog oglašavanja na Fejsbuku i Instagramu".

"Metino bihejvioralno oglašavanje podrazumeva nadzor nad njenim korisnicima, što negativno utiče na njihovo pravo na zaštitu podataka i slobodu informacija", rekao je Judin AFP-u, dodajući da na platformama ima mnogo ranjivih grupa, kao što su "mladi ljudi, stariji i osobe sa kognitivnim invaliditetom".

"Takođe smo zabrinuti što se osetljivi lični podaci mogu koristiti u reklamne svrhe. Stoga smo otkrili da je Metina praksa u suprotnosti sa zakonom o zaštiti podataka", nastavio je Judin.

Izvor: EPA-EFE/JOHN G. MABANGLO

Datatilsynet je zabranu objavio 17. jula i prvobitno je rekao da Meta ima rok do 4. avgusta da preduzme korektivne mere.

"Prinudna kazna je izrečena jer Meta još nije ispoštovala našu zabranu", rekao je Judin.

Kompanija je saopštila prošle nedelje da namerava da zatraži od korisnika u Evropskoj uniji, EEA (Evropskom ekonomskom prostoru) i Švajcarskoj da daju saglasnost pre nego što dopuste ciljano oglašavanje na svojim mrežama.

Evropski regulatori su u januaru odbacili prethodnu pravnu osnovu - "legitiman interes" - koju je Meta koristila da opravda prikupljanje ličnih podataka korisnika za ciljano oglašavanje.

Judin je rekao da je ovo "pozitivna promena - ali se lični podaci u međuvremenu i dalje obrađuju nezakonito".

(EURACTIV.rs)