Poziv je naručila demokratska kandidatkinja Šemejn Denijels, koja je najavila svoju kandidaturu za Predstavnički dom SAD-a za 2024. i u trci je sa još šest demokratskih kandidata i republikancem Skotom Perijem.
Dok kampanja za izbore 2024. godine u SAD dostiže vrhunac, veštačka inteligencija zauzela značajno mesto u pokušaju pridobijanja poverenja građana. Brzi napredak tehnologije naterao je kandidate da razmotre njen potencijal, pa je tako u nedelju popodne stanovnik Pensilvanije, Bil Krenc, dobio telefonski poziv sa nepoznatog broja.
"Zdravo, zovem se Ešli i ja sam volonter veštačke inteligencije za kampanju Šemejn Denijels za Kongres u 10. okrugu Pensilvanije, razgovaram s vama na snimljenoj liniji", objasnio je robotski glas.
Nastavio je da postavlja pitanja o tome da li je upoznat sa kampanjom Denijelsove i o tome koje sociopolitičke teme su mu najvažnije. Iako je taj poziv očekivao kao deo testiranja, Krenc je rekao da obično ne prihvata "slepe pozive" koji dolaze sa brojeva bez identifikacije.
"Da nisam bio spreman za poziv, nisam siguran da li bih ga prihvatio jer je to tako nova tehnologija. Ali nakon što je prihvatio poziv, koji je trajao dva minuta, shvatio je da je veštačka inteligencija tačno odgovarala na većinu pitanja. Očekivao sam možda šalu, ali nije bilo šala", rekao je Krenc za Forbes.
Poziv je naručila demokratska kandidatkinja Šemejn Denijels, koja je najavila svoju kandidaturu za Predstavnički dom SAD-a za 2024. i u trci je sa još šest demokratskih kandidata i republikancem Skotom Perijem.
Dok Denijels koristi standardne kampanjske strategije poput digitalnog oglašavanja, direktnog slanja pošte i kampanje od vrata do vrata, dodala je i novu strategiju: razgovore putem veštačke inteligencije. Ona misli da takav pristup može pomoći u prenošenju osnovnih informacija o kampanji i da čuje mišljenja birača o temama koje su im najvažnije.
"Da smo samo napravili redovni robopoziv ili anketu, odgovori koje bismo dobili bili bi vrlo jednodimenzionalni. Nema mogućnosti da dobijemo bilo kakvu teksturu povratnih informacija. Ovo nam pruža priliku da dobijemo obimne informacije i vodimo razgovor", rekla je Denijels.
Izvor: MONDO/Stefan StojanovićTokom vikenda, hiljade takvih poziva napravila je politička AI starta kompanija Sajvoks (Civox) u ime kampanje Denijesove. Kompaniju su osnovali Ilja Muzikantski i Adam Rajs u septembru 2023. godine, a Sajvoks je koristio kombinaciju više od 20 različitih otvorenih AI modela, kao i licencirane tehnologije, da izgradi svoju političku AI, po imenu Ešli.
Tehnologija koja stoji iza AI Sajvoksa potiče od AI startap kompanije Konversejšen Lens (Conversation Labs), koju je osnovao Rajs. Kompanija nije želela da otkrije na kojim podacima se treniraju njihovi AI modeli.
Političari počinju da shvataju značaj ovih alata
Političari širom sveta počinju da prihvataju alate generativne veštačke inteligencije. Kao deo njegove sada obustavljene predsedničke kampanje za 2024. godinu, gradonačelnik Majamija, Fransis Suarez, stvorio je AI četbot klona koji može da odgovara na pitanja ljudi.
U oktobru 2023. godine, gradonačelnik Njujorka Erik Adams koristio je AI za pravljenje robopoziva svojim glasom na jezicima koje ne govori, bez otkrivanja trika, što je izazvalo pitanja o transparentnosti. S obzirom na to da ljudi koriste generativnu AI za pravljenje audio dabfejkova političkih ličnosti i proizvodnju negativnih reklamnih kampanja, korišćenje alatki poput Sajvoksa za obične kampanjske svrhe može biti delikatno kada je u pitanju javno mišljenje o veštačkoj inteligenciji.
Da bi se rešile zabrinutosti u vezi sa privatnošću podataka i toksičnim sadržajem koji AI ponekad generiše, ugrađeni su određeni zaštitni mehanizmi. Iako su razgovori birača sa AI Sajvoksa snimljeni i mogu se koristiti za dodatno obučavanje, kompanija tvrdi da su lični podaci birača anonimizovani. Ako razgovor skrene sa teme ili postane uvredljiv, AI ljubazno završava poziv.
Denijels, prva generacija venecuelanskih imigranata i bivša advokatica za imigraciju, jedna je od prvih političkih kandidata koji koristi alate za generativne AI pozive kako bi razgovarala sa biračima o svojoj kampanji. Koristeći AI koji može razgovarati sa biračima na 20 različitih jezika, trudi se da dosegne raznoliku biračku bazu koja uključuje imigrante i osobe čiji maternji jezik nije engleski. Denijels takođe planira da koristi svoje iskustvo sa AI kako bi pomogla u oblikovanju zakonodavstva ako bude izabrana.
"Ako sam prva koja koristi alate koji se oslanjaju na veštačku inteligenciju u izbornom procesu, mogu pomoći u određivanju koje su politike i regulative korisne i vredne, kao i da obučim biračko telo u prepoznavanju kako etička upotreba veštačke inteligencije u kampanji izgleda", rekla je ona.
Odlučivanje o tome koje birače će AI pozvati zasnovano je na informacijama od firme koja vodi bazu demokratskih birača NGPVan, koje su preuzete iz zvaničnih evidencija Državnog sekretarijata Pensilvanije.
"Da bismo ciljali birače, oslanjaćemo se na te informacije jer nam govore kako su ljudi registrovani, kada su se registrovali, koliko često glasaju itd", rekao je Džo Bačman, menadžer kampanje Denijels.
(J.N./EURACTIV.rs)