Društvena mreža "Treds", u vlasništvu kompanije Meta, suočava se s izazovima jer sve manje korisnika aktivno koristi platformu.
Nakon što je privukla 100 miliona korisnika u samo pet dana od lansiranja, angažman na platformi "Treds" je počeo da opada.
Zadržavanje korisnika u aplikaciji zasnovanoj na tekstu bilo je bolje nego što su rukovodioci očekivali, iako "nije savršeno", rekao je vlasnik Mark Zakerberg, govoreći u internoj skupštini kompanije, čiji je audio snimak čuo Rojters.
"Očigledno, ako imate više od 100 miliona prijavljenih ljudi, idealno bi bilo da se svi ili čak polovina zadrže. To se još ne dešava", rekao je on.
Zakerberg je rekao da smatra da je odustajanje "normalno" i da očekuje da će zadržavanje rasti kako kompanija bude dodavala više funkcija aplikaciji, uključujući verziju za desktop i funkciju pretraživanja.
Meta razmatra dodavanje više "dugmića za zadržavanje" kako bi podstakle korisnike da se vrate u aplikaciju, kao što je "da ljudi koji su na Instagram mogu da vide šta se dešava na ‘Tredsu’", rekao je glavni direktor proizvoda Kris Koks.
Ilon Mask još da se ne raduje
Iako bi ove informacije mogle da budu dobra vest za vlasnika Tvitera, Ilona Maska, ne bi trebalo da se prerano raduje. Ima naznaka da bi "Treds" mogao da utiče na tržišni udeo Tvitera.
Dejvid Kar, viši menadžer za analize u SimilarWebu, naveo je da je saobraćaj na Tviteru smanjen za 5 odsto tokom prva dva dana kada je "Treds" postao dostupan. Upotreba Tviter Android aplikacije, merena prema vremenu provedenom u njoj, smanjena je za 4,3 odsto.
Zadržavanje korisnika Tvitera takođe je opalo. Na Android platformi, procenat novih korisnika koji nastavljaju redovno da koriste Tviter nakon 30 dana pao je sa 19 odsto u maju 2022. na 16 odsto u maju 2023. godine.
Rast prihoda Mete
Komentari rukovodilaca usledili su dan nakon što je Meta oduševila investitore pozitivnom prognozom rasta prihoda, što je znak povratka kompanije koja se suočila sa dubokim skepticizmom u pogledu svoje velike potrošnje na metaverzum prošle godine kada je prodaja reklama opala.
Objavljivanje je dovelo do povećanja akcija Mete za 8 odsto u četvrtak.
Zakerberg je zaposlenima rekao da veruje da rad kompanije na tehnologiji proširene i virtuelne stvarnosti koja će pokretati metaverzum "nije u velikoj meri ispred roka, već na pravom putu".
Izvor: Facebook/screenshot/SmartLifeMeta, dodao je on, treba da počne da ulaže u taj posao ispred rivala kao što su Epl, Gugl i Majkrosoft, s obzirom na njihovo dugogodišnje iskustvo u izgradnji operativnih sistema za postojeće proizvode.
"Na taj način imamo sve alate spremne", rekao je on, predviđajući da će se masovno usvajanje metaverzalnih tehnologija dogoditi 2030-ih.
Zakerberg i Koks su takođe istakli da je kompanija ovog meseca objavila model veštačke inteligencije pod nazivom Llama 2, koji su učinili slobodno dostupnim za komercijalnu upotrebu bilo kom programeru čije usluge su imale manje od 700 miliona korisnika.
Model je primio više od 150.000 zahteva za preuzimanje u nedelju od objavljivanja, rekao je Koks.
Odgovarajući na pitanje o predloženom "meču u kavezu" protiv Ilona Maska, Zakerberg je rekao da "nije siguran da li će to ići zajedno".
(EURACTIV.rs)