Ekonomija

MOST VREDAN 12 MILIJARDI € SPOJIĆE SICILIJU SA KOPNOM: Projekat bio "na ledu" celu deceniju, sada ga žestoko kritikuju

Autor Bojana Zimonjić Jelisavac

Italijanska vlada će izdvojiti 12 milijardi evra za ogromni most koji će povezati Siciliju sa kopnom.

Izvor: YouTube/Drone Snap

Italijanska vlada saopštila je da će izdvojiti 12 milijardi evra za izgradnju ogromnog mosta koji će povezati Siciliju sa kopnom, jer oživljava projekat za koji se činilo da je uništen pre deset godina.

Most je decenijama bio u fazi planiranja, ali kompanija osnovana kako bi nadgledala njegovu izgradnju zatvorena je 2013. godine kao deo napora da se smanje troškov,i dok se Italija borila da obuzda rastući javni dug tokom duge ekonomske recesije.

Ministar ekonomije Đankarlo Đorđeti rekao je da će 12 milijardi evra biti uloženo tokom nekoliko godina, a prve tri rate će biti plaćene do 2026.

"Troškovi su uglavnom koncentrisani u 2025. i 2026. godini", rekao je Đorđeti na konferenciji za novinare dok je predstavljao vladin budžet za 2024.

Izvor: YouTube/Drone Snap

Most koji povezuje Siciliju sa južnim regionom Kalabrije bio bi dugačak oko pet kilometara i uključivao bi centralni raspon od 3,3 kilometra - što bi lako nadmašilo trenutni rekord od 2,02 kilometra centralnog raspona na mostu Čanakale u Turskoj.

Prošlog meseca, konzorcijum na čelu sa italijanskom grupom "Webuild" rekao je da je isporučio renoviranu verziju projekta, ažuriranu u skladu sa najnovijim tehnološkim razvojem i tehničkim propisima.

Most je pitanje koje izaziva velike podele u Italiji, jer kritičari navode da nije mudro izgraditi takvu strukturu u aktivnoj zoni zemljotresa, kao i da bi to bilo bacanje novca štetno za pejzaž i ekosistem. Ali projekat takođe ima snažnu podršku onih koji veruju da bi brza železnička i drumska veza podstakla hronično nerazvijenu ekonomiju južne Italije.

Izvor: YouTube/Drone Snap

Oni takođe kažu da bi to omogućilo da se teretni brodovi iz Sueckog kanala iskrcaju na Siciliji, odakle bi vozovi odvozili robu na sever, smanjujući potrebu za skupim putovanjima preko Sredozemnog mora.

Trenutno automobili, kamioni i vozovi moraju trajektom da pređu moreuz koji deli Mesinu i vrh Italije, a putovanje traje oko 20 minuta od polaska do pristaništa.

"Želim da otvorim gradilište tokom leta 2024. godine", rekao je ministar za infrastrukturu Mateo Salvini, lider koalicione stranke Liga, koji je most stavio kao glavni prioritet u vladinoj agendi.

(EURACTIV.rs)