Osim poljoprivrednika, koji štrajkuju u Nemačkoj, na obustavu rada pozvali su i sindikati mašinovođa Nemačke (GDL)
Danas praktično neće biti dela Nemačke koji će normalno da funkcioniše pošto će na drumovima biti hiljade traktora, na protestu koji nemački poljoprivrednici najavljuju kao najveći u istoriji. Osim njih i Sindikat mašinovođa Nemačke (GDL) pozvao je na trodnevni štrajk koji počinje u sredu u 2 sata posle ponoći.
Sindikat železničkog prevoznika prvenstveno želi da se izbori za smanjenje sedmičnog radnog vremena za radnike u smenama sa 38 na 35 sati uz punu naknadu zarade. Železnica to striktno odbija. Šef GDL-a Klaus Vezelski proglasio je pregovore neuspešnim i kritikovao je činjenicu da se ne može naći kompromis sa kompanijom u saveznom vlasništvu.
Putnici u Nemačkoj suočeni su sa otkazivanjem železničkih linija od srede do petka uveče, a nacionalni železnički operater Dojče ban primenjivaće red vožnje u vanrednim situacijama.
Nemački Bild prenosi da zemlji preti saobraćajni kolaps, a uz objavljenu mapu sa gradovima i auto-putevima čije se blokade najavljuju, širi se i apel građanima da izbegavaju "kritične tačke".
Prethodna dva dana su bila prilično turbulentna jer su poljoprivrednici traktorima došli do Branderbuške kapije i blokirali glavne saobraćajnice. Na nekim snimcima, vidi se kako policija pokušava da vozilima blokira put traktora, ali ovi skreću sa puta, i točkovima prečnika skoro dva metra lako preko njiva i kanala zaobilaze policijske blokade.
Izvor: Printscreen/Youtube/DER SPIEGELU sredu u ranim jutarnjim satima u Berlinu, učesnici protesta farmera nastavili su da čekaju na potezu oko Brandenburške kapije između Ebertštrase i Jicak-Rabin štrase. Portparol policije rekao je da su od pola pet ujutru na trasi prenoćila 24 traktora, 14 kamiona, četiri automobila i 25 ljudi. Protestna situacija je u sredu rano ujutru bila mirna.
Ograđivanje od radikalnih poteza
Predsednik Saveza paora Joahim Rukvid naglasio je da su radikalni potezi nepoželjni, jer su se među buntovnike navodno uvukle i razne ekstremističke grupe sa desnice i druge.
Rukvid je kritikovao incident od četvrtka, kad je nekoliko desetina besnih paora na severu Nemačke čekalo ministra ekonomije Roberta Habeka na pristaništu trajekta kojim se vraćao sa kraćeg odmora na jednom ostrvu. Trajekt je morao da se okrene i pristane drugde, dok je policija upotrebila i biber-sprej.
Zahtevi radnika Železnice
Pored povećanja plata da bi se kompenzovala inflacija, GDL, koji predstavlja oko 10.000 zaposlenih, takođe zahteva da pregovara o prelasku na 35-časovnu nedelju tokom četiri dana.
Izvor: Printscreen/Youtube/TrainsOfSanderDB je u decembru saopštio da je ponudio povećanje plata od 11 odsto na početku pregovora, kao i kompenzacioni bonus za suočavanje sa inflacijom do 2.850 evra. Međutim, u poslednjem saopštenju je naveo da je prošle nedelje predstavljena proširena ponuda koja predstavlja veliki korak napred ka ispunjavanju osnovnih zahteva sindikata u pogledu radnog vremena.
Šta traže poljoprivrednici?
Poljoprivrednici štrajkuju protiv plana vlade da smanji subvencije za gorivo u okviru najavljenog prilagođavanja saveznog budžeta nakon što je sud doneo odluku da je vladin budžet za 2024. godinu nezakonit. To je bio jedan od povoda za pokretanje štrajka poljoprivrednika kojima su se priključili kamiondžije i železničari, zbog visokih putarina i niskih plata.
Tom odlukom vlade koja je donesena nakon što je Ustavni sud zabranio Saveznoj vladi da se zadužuje, nastala je "rupa" od 17 milijardi evra za brojne subvencije.
Brisane su subvencije za nabavku dizela i uveden porez na sva poljoprivredna vozila, isti kao za putničke automobile, srazmerno snazi motora i potrošnji goriva. Teški traktori i poljoprivredne mašine troše velike količine dizela i poseduju motore velike snage. Nemački poljoprivrednici smatraju da oruđe na koje su navikli ne sme da se stavi u istu ravan sa privatnim automobilima.
(J.N./EURACTIV.rs)