Proizvođač automobila Daihatsu, u vlasništvu Tojote, priznao je da su u kompaniji manipulisali bezbednosnim testovima na 64 marke automobila
Proizvođač automobila Daihatsu u vlasništvu Tojote zatvorio je svoje fabrike na mesec dana, nakon što je priznao da je falsifikovao bezbednosne testove. Iz kompanije su priznali da su manipulisali bezbednosnim testovima na 64 marke.
Skandal dovodi u opasnost od otkaza 9.000 radnika zaposlenih u sve četiri fabrike i mogao bi da utiče na reputaciju globalnog automobilskog giganta Tojote. Od 64 modela uključenih u skandal, 24 se prodaju sa Tojotinim brendom. Zatvaranje fabrike u Osaki usledilo je nakon zatvaranja proizvodnih linija u prefekturama Oita, Šiga i Kjoto.
Daihatsu je u sredu saopštio da je zaustavio isporuke svih svojih vozila nakon njihovog poslednjeg prijema, koji je usledio nakon istrage ministarstva saobraćaja. Čini se da su rezultati testova falsifikovani zbog pritiska da se proizvodnja nastavi, prenosi BBC.
Kompanija je saopštila da će raditi sa svojim glavnim dobavljačima na rešavanju posledica skandala, dodajući da bi takođe mogla pomoći svojim manjim podizvođačima koji ne primaju nadoknadu da pristupe sredstvima podrške od japanskog ministarstva saobraćaja.
Takođe je rečeno da će za vreme mirovanja fabrika obeštetiti 423 domaća dobavljača sa kojima ima direktne poslovne odnose.
Osnovan 1907. godine, Daihatsu prodaje oko 1,1 milion automobila godišnje, što čini oko 10 odsto od Toiotinih 10 miliona vozila godišnje.
"Ovo je prvi put počelo u aprilu kada se radilo o falsifikovanju testova na sudar. Tada je nezavisna komisija Tojote otkrila više problema, uključujući vazdušne jastuke i testove brzine," rekao je analitičar motorne industrije Dejvid Bejli za BBC.
U ovom trenutku, kaže, nema sugestije da su stvarni proizvodi bili nesigurni, ali ono što se čini da se dogodilo je da su testirali automobil sa ugrađenim komponentama, a zatim prodali automobil sa različitim komponentama, tako da je to postalo veliki problem.
Reputacija narušena još 2009. godine
Reputacija Tojote je narušena 2009. opozivom zbog kvara na nekim prostirkama i pedalama gasa, a 2012. povukla je više od sedam miliona vozila širom sveta, uključujući neke modele Iaris, Corolla i Camri zbog neispravnih prekidača prozora.
"Prestao je da raste tako brzo, ponovo se usredsredio na kvalitet, doveo je autsajdere da zaista provere kvalitet – ali izgleda da se to ne odnosi na njegovu podružnicu Daihatsu", rekao je Bejli.
Mnogi analitičari sugerišu da je pritisak za rastom uticao na mnoge proizvođače automobila, navodeći primer Folksvagena čija dizel vozila emituju više izduvnih gasova nego što je oglašeno. U 2015, SAD su saopštile da je VV prekršio svoj Zakon o zaštiti životne sredine.
(J.N./EURACTIV.rs)