Otkazivanja letova Er Srbije koja su se desila 18. juna, nastavljena su brojnim kašnjenjima, većim brojem izgubljenog prtljaga i kilometarskim redovima ispred šaltera na beogradskom aerodromu “Nikola Tesla” u narednim danima.
U utorak, 27. juna u jednom trenutku tabla na aerodromu pokazivala je da svi letovi kreću na vreme. EURACTIV je istraživao da li se situacija stabilizuje.
Kompanija Er Srbija u izjavi za naš portal pojasnila šta se događa i gde je zapravo problem.
"S obzirom na činjenicu da Er Srbija u proseku realizuje oko 50 odsto saobraćaja sa beogradskog aerodroma, predstavnici srpske nacionalne avio-kompanije i aerodroma blisko sarađuju i redovno se sastaju da bi zajednički planirali aktivnosti. Nove destinacije Er Srbije i frekvencije javno su predstavljeni još početkom decembra prošle godine. Na svim sastancima koji su održavani mesecima pre tekuće letnje sezone, Er Srbija je redovno obaveštavala kompaniju Belgrade Airport o svojim planovima i podršci koja će joj biti neophodna", poručuju iz kompanije.
Prema njihovim rečima, rast Er Srbije na beogradskom aerodromu, kada se posmatra broj sedišta, u prvih pola godine bio je 46 odsto u odnosu na prvu polovinu do sada rekordne 2019. godine.
"Međutim, rast većine drugih kompanija koje lete sa beogradskog aerodroma bio je daleko veći, npr. druga kompanija po tržišnoj zastupljenosti porasla je za 109 odsto, jedna kompanija 80 odsto, jedna za čak 193 odsto. Dakle, svi koji lete sa beogradskog aerodroma značajno su povećali kapacitete", ističu u kompaniji i dodaju:
"Kada je reč o floti Er Srbije za sezonu, ona je kao i uvek isplanirana u skladu sa potrebnim kapacitetima da bi se saobraćaj realizovao u potpunosti i postignuti su dogovori o iznajmljivanju dodatnih aviona. Zbog globalnih problema u lancu snabdevanja rezervnih delova, deo tih dodatnih aviona ulazi u saobraćaj nešto kasnije nego što je planirano, tako da smo bili prinuđeni da optimizujemo saobraćaj u narednim nedeljama", pojasnili su EURACTIV - u iz kompanije.
Što se tiče sistemskih kašnjenja i povremenih otkazivanja, do njih je u prethodnom periodu dolazilo usled delovanja nekoliko faktora - pre svega usporenog rada i nedostatka ljudstva na aerodromima, našem matičnom beogradskom, ali i na pojedinim destinacijama, zatim pomenutim globalnim problemima u lancu snabdevanja, ali i rekordnom broju dana sa grmljavinom, kada postoje višesatne zabrane točenja goriva, rekli su iz Er Srbije za naš portal i zaključili:
"Er Srbija je preduzela neophodne mere, optimizovan je red letenja i pristižu očekivani avioni. Tri dana su trajale poteškoće sa kašnjenjima i otkazivanjima, ali poslednjih pet dana situacija je stabilna. Zajedno sa našim partnerima iz Belgrade Airport radimo na tome da se postigne dugoročna stabilizacija saobraćaja, koliko je moguće u uslovima letnje sezone sa do sada nezabeleženim brojem putnika. S druge strane, ne treba zaboraviti da i posle normalizacije svi navedeni faktori i dalje ostaju prisutni".
Izvor: Instagram/printscreen/moj_beo_grad_Nakon sastanka ministra građevinarstva, saobraćaja i infrastrutkure, Gorana Vesića, sa predstavnicima Vansija i Er Srbije, ministarstvo je u utorak, 27. juna izašlo sa saopštenjem da je dogovoreno da kompanija poveća plate zaposlenima na sortiranju i prevozu prtljaga. Kako su kazali, tih radnika ima stotinak manje nego što je potrebno za nesmetano funkcionisanje aerodroma.
Belgrade Airport je za EURACTIV izjavio i da je u procesu zapošljavanje oko 100 ljudi.
(EURACTIV.rs)