Uprava za civilno vazduhoplovstvo Novog Zelanda zahteva da od 2. jula 2023. njena nacionalna avio-kompanija meri putnike koji polaze međunarodnim letovima sa međunarodnog aerodroma Okland.
Nakon što skinu cipele i izvade metalne predmete iz džepova, putnici će ubuduće morati da stanu na vagu. Tačnije, Uprava za civilno vazduhoplovstvo Novog Zelanda zahteva da od 2. jula 2023. njena nacionalna avio-kompanija meri putnike koji polaze međunarodnim letovima sa međunarodnog aerodroma Okland.
Program koji Air New Zealand naziva anketom o težini putnika, način je prikupljanja podataka o opterećenju aviona, saopštila je avio-kompanija.
„Merimo sve što se nalazi u avionu - od tereta i obroka, do prtljaga", rekao je u saopštenju Alaster Džejms, stručnjak za poboljšanje kontrole tereta avio-kompanije. „Za putnike, posadu i kabinski prtljag koristimo prosečne težine, koje dobijamo iz ove ankete."
Izvor: EPA-EFE/DAN HIMBRECHTSIpak, težina je lična stvar koju ne žele svi da otkriju. Kako bi zaštitila privatnost pojedinaca, avio-kompanija kaže da su podaci anonimni. Putnici će biti zamoljeni da stanu na digitalnu vagu kada se prijave na let. Podaci o njihovoj težini se zatim ubacuju u anketu, ali neće biti vidljivi na ekranu službenika. Takođe će staviti svoj prtljag na drugu identičnu vagu, kako bi bio izmeren odvojeno.
„Znamo da stajanje na vagu može biti zastrašujuće. Želimo da uverimo naše putnike da niko neće moći da vidi njihovu težinu, čak ni mi", rekao je Džejms.
Ovo nije prvi put da Air NZ traži od putnika da stanu na vagu pre nego što se ukrcaju na svoje letove. Domaći putnici su učestvovali u istraživanju 2021. godine, ali je ono za međunarodne putnike odloženo zbog pandemije.
Među ljudima od kojih bi moglo biti zatraženo da učestvuju u anketi su oni koji putuju direktnim letom od Oklanda do aerodroma JFK u Njujorku.
Let koji traje 17 sati uveden je prošle jeseni kao oslonac strategije Air NZ nakon pandemije. To je takođe jedan od najdužih letova na svetu.
(EURACTIV.rs)