Jedna od najvećih kompanija za elektronsku trgovinu u Kini Alibaba mogla bi uskoro da se proširi i na Evropu.
Javnost je ovo obavestio predsednik kompanije Majkl Evans čineći na taj način značajan korak u međunarodnom napretku poslovanja kineskog tehnološkog giganta.
Ovo saopštenje dolazi nešto više od dva meseca nakon što je Alibaba objavila planove prema kojima će podeliti svoje poslovanje na šest jedinica, što je potez osmišljen kako bi svaka jedinica imala više autonomije i brže donosila odluke.
Majkl Evans rekao je da će kompanija dovesti jednu od svojih najpopularnijih usluga u Kini, dominantnu digitalnu platformu “Tmall” u Evropu.
“To znači da ćete videti kako “Tmall” koji imamo u Kini postaje “Tmall” u Evropi, što znači da ćemo služiti lokalnim brendovima i lokalnim potrošačima na lokalnom tržištu“, rekao je Evans na Viva Tech konferenciji u Parizu.
Pilot projekat u Španiji
Evans je otkrio da kompanija trenutno radi pilot projekat u Španiji, koji će se “proširiti širom Evrope”.
U Kini, “Tmall” je Alibabin sajt i aplikacija koja ima veliki fokus na prodaji stranih brendova kineskim potrošačima.
Pokretanje “Tmall-a” u Evropi odražava značajnu promenu u strategiji Alibabe u njenim međunarodnim operacijama koje se tiču elektronske trgovine.
Izvor: EPA-EFE/FREDDY CHANIako nije novost da Alibaba forsira međunarodno proširenje, uzimajući u obzir koliko je zastupljen “AliEkspres” u Evropi (“AliEkspres” je inače deo Alibaba Grupe), činjenica je da se njihova roba dostavlja iz Kine u Evropu. To znači da, iako cene dostave u velikom broju slučajeva nisu visoke, na njih se čeka predugo, uzimajući u obzir odakle stižu i na koji način. Ovo ostavlja mnogo prostora konkurenciji.
Međutim, Evansov predlog je da se “Tmall” u Evropi fokusira na prodaju lokalnih brendova lokalnim kupcima. Nejasno je još uvek da li će ova platforma na neki način biti spojena sa "AliEkspresom".
Jedna od šest nezavisnih Alibabinih kompanija zove se “Taobao Tmall Commerce Group” i njen fokus su dve glavne digitalne platforme za e-trgovinu u Kini. Alibaba takođe ima jedinicu za globalnu digitalnu trgovinu koja se fokusira na Alibabinu e-trgovinu u inostranstvu.
“Evropa je glavni prioritet za sva preduzeća koja imaju međunarodnu komponentu. Dakle, pod tim mislim na međunarodne trgovinske poslove, logistiku, itd“, rekao je Evans.
(EURACTIV.rs)