Troškovi dekarbonizacije avionskog putovanja će verovatno povećati cene karata i odložiti neke letove, kaže grupa koja predstavlja avio-industriju Velike Britanije.
Mere kao što je prelazak na skuplje održivo gorivo za vazduhoplovstvo će „neizbežno smanjiti potražnju putnika", navodi Sustainable Aviation, savez koji uključuje avio-kompanije kao što je British Airvais, aerodrome kao što je Hitrou i proizvođače poput Erbasa.
Međutim, pokazalo se da će ljudi „i dalje želeti da lete" uprkos „nešto većim troškovima", pa se čekuje da će godišnji broj putnika porasti za skoro 250 miliona do 2050. Godine.
Sustainable Aviation navodi da će održivo vazduhoplovno gorivo (Saf) biti ključni deo "putovanja do neto nule", čineći najmanje tri četvrtine goriva koje se koristi u letovima u Velikoj Britaniji do 2050. godine.
Saf se proizvodi iz održivih izvora kao što je poljoprivredni otpad i smanjuje emisiju ugljenika za 70% u poređenju sa tradicionalnim mlaznim gorivom.
Međutim, trenutno je nekoliko puta skuplja za proizvodnju pa bi troškovi, kako grupa kaže, morali da se prenesu.
Ekolozi tuže KLM za „pranje zelenila"
Troškovi korišćenja šema za kompenzaciju ugljenika za postizanje neto nule takođe će povećati troškove avio-kompanija, dodaje se u izveštaju.
Direktor za održivost aerodroma Hitrou, Metju Gorman, koji predsedava održivom avijacijom, rekao je da će ova "zelena premija" imati "izvestan uticaj na buduću potražnju" za vazdušnim saobraćajem.
On je dodao da bi industrija i dalje mogla da raste jer je većina ljudi „spremna da plati malo više za putovanje".
Grupa za održivu avijaciju tvrdi da prelazak na zelenija putovanja predstavlja veliku priliku za Veliku Britaniju, koja ima treću po veličini svetsku mrežu avijacije.
Planirano je do pet novih Saf proizvodnih pogona u Velikoj Britaniji, a vlada će ulagati u njihov razvoj.
Međutim, grupa je saopštila da je zabrinuta da će investitori biti namamljeni u SAD i ostatak Evrope „značajnim" poreskim podsticajima.
Kao odgovor, pozvala je vladu da uvede mehanizam za zatvaranje jaza u ceni između Safa i tradicionalnog mlaznog goriva.
Prema najavi, ministri i šefovi vazduhoplovstva će danas otkriti akcioni plan za dekarbonizaciju vazduhoplovne industrije na aerodromu Farnboro.
Sekretar saobraćaja, Mark Harper kaže da je vlada odlučan partner vazduhoplovnoj industriji.
"Ona pomaže u ubrzavanju nove tehnologije i goriva, modernizaciji njihovih operacija i međunarodnom radu na uklanjanju prepreka napretku", kazao je Harper.
„Zajedno možemo da uspostavimo avijaciju za uspeh, da nastavimo da koristimo njene ogromne društvene i ekonomske koristi i obezbedimo da ostane ključni deo održive ekonomske budućnosti Ujedinjenog Kraljevstva", zaključio je on.
(EURACTIV.rs)