Tehnologija

ŠTA UKLJUČUJE PROMENA ZAKONA KOJA SE ODNOSI NA INFLUENSERE: Reklamiranje koje smo do sada viđali postaje prošlost

Uticajni influenseri suočiće se s pozamašnim kaznama ako ne uspeju jasno da označe saradnju brendova ili da otkriju svoje komercijalne interese

Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Italija uvodi stroga pravila za influensere koja će se u početku primenjivati na influensere s više od milion pratilaca što povlači moguće kazne ukoliko ne budu poštovali propisana pravila.

"Istaknuti influenseri" suočiće se s pozamašnim kaznama ako ne uspeju jasno da označe saradnju brendova ili da otkriju svoje komercijalne interese. Predložene smernice takođe imaju za cilj da zaštite decu, s novim skupom propisa koji uključuju stroge kazne za influensere koji ne oglašavaju ispravno svoju saradnju s brendom i vlastite komercijalne interese, s kaznama do 250 hiljada evra. 

"Divlji zapad influensera je gotov. Počinjemo sa velikima, ali će i ostali morati da se prilagode", rekao je šef AGCOM Đakomo Lasorela, prenosi italijanska La Republica.

AGCOM je u saopštenju rekao da će se njegove mere odnositi na "komercijalnu komunikaciju i zaštitu temeljnih prava ljudi, maloletnika i sportskih vrednosti". U slučaju plasmana proizvoda, "influenseri su dužni da stave upozorenje o reklamnoj prirodi sadržaja", stoji u saopštenju.

Stroža pravila za influensere prošle godine uvedena su i u drugim evropskim zemljama. U junu je Francuska donela zakon prema kojem se influenseri mogu suočiti s kaznom zatvora ako se utvrdi da su prekršili nove propise o reklamiranju. Bio je to prvi put da je posao influensera zakonski definisan u Evropi, piše BBC.

Francuski poslanici i senatori tada su prevazišli neslaganja oko zakona koji ima za cilj regulisanje komercijalnog uticaja i borbu protiv zloupotreba na društvenim medijima.

Senat je tada naglasio potrebu za transparentnošću, pa je dogovoreno jda će svi reklamni ili sponzorisani video snimci uključivati pominjanje oglasa ili komercijalne saradnje, bez obzira na trajanje videa.

U oktobru je Evropska komisija najavila da će pojačati nadzor nad poslovnim praksama i aktivnostima influensera, navodeći da će kreatori digitalnog sadržaja morati "da slede poštenu komercijalnu praksu, a njihovi pratioci imaju pravo na transparentne i pouzdane informacije".

Reklamirala kolač tvrdeći da će pomoći dečjoj bolnici

Italijansku javnost potresao je nedavno slučaj zloupotrebe uticaja na mrežama, kada je influenserka Kjara Feranji, koja ima gotovo 30 miliona pratilaca na Instagramu, kažnjena s nešto više od milion evra jer je tvrdila da će prodaja "dizajnerskog" ružičastog božićnog kolača pomoći u finansiranju dečije bolnice u Torinu. U stvarnosti je proizvođač kolača dao novac bolnici nekoliko meseci pre lansiranja proizvoda.

Proizvođač pomenutog slatkiša je, zapravo, dao novac bolnici nekoliko meseci pre lansiranja proizvoda. U izjavi objavljenoj svojim pratiocima rekla je da je napravila "grešku u dobroj veri... povezujući komercijalnu aktivnost s dobrotvornom". Prošle nedelje je italijanska policija objavila da će protiv Feranji biti pokrenuta službena istraga zbog prevare u vezi sa slučajem božićnog kolača.

(J.N./EURACTIV.rs)