Tehnologija

SKORO ŠEST MESECI OD LANSIRANJA: Društvena mreža "Treds" konačno dostupna u EU, zašto se ovoliko čekalo?

Treds je u četvrtak (14. decembra) postao dostupan korisnicima u Evropskoj uniji, što je zadalo još jedan udaras konkurentskom Iksu.

Izvor: EPA-EFE/IDREES MOHAMMED

Društvena mreža "Treds" u vlasništvu Mete i Marka Zakerberga "odbrojavala" od lansiranja u Evropi pokazujući neimenovani tajmer stanovnicima EU koji su posetili sajt. "Treds" je, inače, pokrenut u početkom jula kao sestrinska platforma za Fejsbuk i Instagram i kao direktan rival Iksu kao platformi za kratki tekst.

Mnogi ljudi su nestrpljivo čekali da se "Treds" pojavi u EU — neki evropski korisnici su čak objavili na Iksu uz napomenu da su uzbuđeni zbog njegove dostupnosti u EU. Lideri Mete rekli su da su do sada odlagali lansiranje u Evropikako bi se osiguralo da je moguće ispuniti jedinstvene regulatorne zahteve.

Čak i bez evropskih korisnika, "Treds" je narastao na oko 100 miliona aktivnih korisnika mesečno od oktobra, rekao je Zakerberg u saopštenju o zaradi tog meseca. To je zahvaljujući, barem delimično, korisnicima Iksa koji traže alternativne platforme zbog frustracije nestalnim i kontroverznim donošenjem odluka vlasnika ove platforme Ilona Maska

Nasuprot tome, "Treds" se predstavlja kao prisnija zajednica sa manje podela - i uglavnom je uspela u ovoj nameri, iako su neki korisnici pozvali platformu da nastavi sa radom kako bi olakšali pronalaženje vesti i zajednica za koje su zainteresovani da prate.

Opcija da milioni više korisnika pređu sa Iksa na "Treds" mogla bi da predstavlja dodatni izazov za već kompromitovanu platformu, ranije poznatu kao Tviter, koja se istovremeno suočava sa egzodusom oglašivača zbog zabrinutosti zbog govora mržnje i Muskove promocije marginalnih ideologija.

Korak bliže

Zakerberg je ranije rekao da ima za cilj da poveća "Treds" na više od milijardu korisnika širom sveta u narednim godinama – i dok je platforma još uvek daleko od te prekretnice, lansiranje u EU približava je korak bliže.

"Treds" je pokrenut u jako kratkom roku u julu usred posebno teškog trenutka za Iks, i za nekoliko dana prikupile su milione registracija korisnika, postavljajući pitanja o budućnosti Iksa. Ali angažman je brzo opao jer su korisnici bili zabrinuti zbog njegovih ograničavajućih karakteristika.

Ali lansiranje u četvrtak je podsetnik na to kako je Meta tiho nastavila sa izgradnjom aplikacije i stalno povećavala svoju dnevnu korisničku bazu.

U mesecima od pokretanja "Tredsa", platforma je dodala funkcije kao što je verzija za desktop računare, naslovna strana i, u skorije vreme, oznake tema (u suštini, hešteg ali bez pokazivanja istoimenog simbola) koje olakšavaju otkrivanje sadržaja o određenim temama.

Šef Instagrama Adam Moseri, koji takođe vodi "Treds", rekao je u utorak da kompanija planira da proširi proveru činjenica na "Treds" u novoj godini.

(JA/EURACTIV.rs)