Nedavni izveštaji u Velikoj Britaniji otkrili su je da bi lažne recenzije proizvoda mogle koštati potrošače oko 312 miliona funti godišnje
Kompanije koje posluju u virtuelnom svetu, uključujući "Amazon", "Booking", "Expedia" i "Tripadvisor", udružile u borbi protiv lažnih recenzija nakon što su se pojavile informacije da se veštačka inteligencija koristi kako bi se lažne ocene u zamenu za novac ili besplatne proizvode.
Grupa, koja uključuje i sajt za recenzije radnih mesta "Glassdoor" i platformu za recenzije "Trustpilot", deliće informacije onima koji ih pišu, prenosi BBC.
Lažne recenzije mogu oštetiti reputaciju kompanije i naterati potrošače da kupe proizvode i usluge lošeg kvaliteta. Nedavni izveštaji u Velikoj Britaniji otkrili su je da bi lažne recenzije proizvoda mogle koštati potrošače oko 312 miliona funti godišnje.
Do 15% svih recenzija na platformama za elektronsku trgovinu u tri uobičajene kategorije proizvoda, uključujući potrošačku elektroniku, kuću i kuhinju, i sportsku opremu, verovatno su bile lažne, navodi se u izveštaju.
Vlada planira da koristi novi Digital Markets, Competition and Consumer Bill, koji trenutno prolazi kroz parlament, kako bi se borila protiv kupovine, prodaje ili hostovanja lažnih recenzija.
Slične akcije predlaže i Federalna trgovinska komisija u SAD.
Neki članovi nove grupe, koja se naziva "Koalicija za pouzdane recenzije", već koriste veštačku inteligenciju kako bi otkrivali lažne recenzije, ali ista tehnologija takođe može učiniti jeftinijim i bržim pisanje velikog broja ubedljivih lažnih recenzija.
Ova grupa iz različitih sektora boriće se protiv prevaranata na sledeće načine: dogovaranjem industrijskih standarda o tome šta čini lažnu recenziju, deljenjem najbolje prakse u hostovanju i moderaciji online recenzija i deljenjem obaveštajnih informacija o kompanijama koje prodaju lažne recenzije i preduzećima koja pokušavaju da ih koriste radi poboljšanja svoje reputacije.
Prilikom najave nove grupe, potpredsednik Amazona, Darmeš Meta, rekao je da su prevaranti globalni problem koji pogađa mnoge industrije.
"Kroz veću saradnju i deljenje informacija između industrija, uključujući informacije o taktikama prevaranata i načinu na koji operišu, možemo efikasnije suzbiti prevarantsku aktivnost u vezi sa recenzijama, odvratiti druge loše aktere od pokušaja manipulisanja našim sistemima i zaštititi veći broj potrošača", dodao je.
Sajt za rezervaciju putovanja, "Tripadvisor", identifikovao je 1,3 miliona lažnih recenzija na svojoj platformi tokom 2022. godine. Beki Foli, potpredsednica platforme, rekla je da pisci lažnih recenzija "često deluju izvan pravnih okvira koji omogućavaju suzbijanje prevarantske aktivnosti, što čini snažnu saradnju još važnijom".
(EURACTIV.rs)