Tehnologija

VEŠTAČKOM INTELIGENCIJOM PROTIV LAŽNIH OGLASA: Kompanija "Airbnb" kreće u borbu, bezbedni oglasi će biti obeleženi

Kompanija "Airbnb" planira da uvede proveru svih oglasa na svojih pet najvećih tržišta, a oni koji prođu nosiće oznaku "provereno"

Izvor: EPA-EFE/RUNGROJ YONGRIT

Kompanija Airbnb u poslednje vreme se suočava sa sve većim izazovom lažnih oglasa koji prete da uznemire korisnike i naruše reputaciju platforme za kratkoročno iznajmljivanje. Da bi se nosio sa ovim problemom, Airbnb je odlučio da koristi veštačku inteligenciju kako bi otkrio i uklonio lažne oglase.

Prema zvaničnim podacima, tokom ove godine je obrisano čak 59.000 lažnih oglasa, a sprečeno je dodatnih 157.000 pokušaja pridruživanja platformi. Osim toga, korisnička anketa je identifikovala i druge probleme, uključujući visoke tarife za čišćenje i zahtev za nižim cenama.

Airbnb je odgovorio na ove probleme na nekoliko načina.

Prvo, više od 260.000 oglasa je smanjilo ili uklonilo svoje tarife za čišćenje, čime se omogućava korisnicima da jasnije vide ukupne troškove. Novi sistem prikazivanja cena trebao bi domaćine da odvrate od postavljanja niskih cena koje bi kasnije nadoknadili dodatnim naknadama. Ipak, ova promena je prihvaćena samo od strane manje od trećine domaćina na platformi.

"Primili smo mnogo povratnih informacija da Airbnb više nije tako pristupačan kao ranije", izjavio je izvršni direktor Brajan Česki.

Promene u cenama bi tek trebalo da se primene u potpunosti, a kompanija razmatra i dalje mere, uključujući "sezonsko dinamičko određivanje cena". Ova tehnologija bi omogućila domaćinima da češće prilagođavaju svoje cene, slično praksi aviokompanija i hotela.

Takođe, Airbnb planira da uvede proveru svih oglasa na svojih pet najvećih tržišta, uključujući Sjedinjene Države i Ujedinjeno Kraljevstvo, kako bi se suzbilo širenje lažnih oglasa. Lažni oglasi ne samo da prave finansijske gubitke i povećavaju troškove ponovnih rezervacija za Airbnb, već i ozbiljno ugrožavaju reputaciju kompanije.

Kompanija planira da koristi veštačku inteligenciju za proveru oglasa. Domaćini će morati da otvore Airbnb aplikaciju kako bi se prijavili, a GPS će potvrditi njihovu tačnu lokaciju. Veštačka inteligencija će zatim uporediti slike uživo sa slikama postavljenim u oglasima. Oglasi koji prođu ovu proveru dobiće oznaku "provereno" na svojim oglasima, a planira se proširenje ovog sistema na još 30 zemalja do kraja naredne godine.

(EURACTIV.rs)