Tehnologija

POKREĆE SE CHATGPT ZA KOMPANIJE: Kako će se poslovni četbot razlikovati od onog za regularne potrošače?

OpenAI, vlasnik i osnivač poznatog četbota, je objavio svoje najvažnije vesti još od debija ChatGPT-a: pokreće ChatGPT Enterprise, poslovnog četbota.

Izvor: EPA-EFE/YOAN VALAT

Poslovni ChatGPT četbot je bio u razvoju "manje od godinu dana" i imao je pomoć više od 20 kompanija različitih veličina i industrija, rekao je direktor operacija u kompaniji OpenAI Bred Lajtkap za CNBC.

ChatGPT Enterprise uključuje pristup GPT-4 bez ograničenja upotrebe, a ima performanse koje su do dva puta brže od prethodnih verzija. Lajtkap je rekao da cene neće biti javno objavljene i da će "zavisiti od slučaja do slučaja, u zavisnosti od korišćenja i veličine svake kompanije". Beta korisnici su uključivali kompaniju za digitalin dizajn Canva i kozmetičku kompaniju Este Lauder.

Inače, dva meseca nakon lansiranja ChatGPT-a u novembru prošle godine, on je premašio 100 miliona aktivnih korisnika mesečno, obarajući rekorde kao najbrže rastuća potrošačka aplikacija u istoriji.

Više od 80 odsto kompanija sa liste Fortune 500 imalo je timove koji aktivno koriste ChatGPT, po Lajtkapu u i OpenAI.

Po čemu se razlikuju ChatGPT za potrošače i poslovni?

Jedna ključna razlika između ChatGPT Enterprise-a i verzije koja je okrenuta potrošačima je što će ChatGPT Enterprise omogućiti klijentima da unose podatke kompanije za obuku i prilagođavanje ChatGPT-a za sopstvene industrije. Kompanija takođe planira da uvede još jedan nivo upotrebe, nazvan ChatGPT Business, za manje timove, ali nije navela vremenski okvir.

Lajtkap je za CNBC rekao da uvođenje poslovne verzije četbota ChatGPT Enterprice i najava ChatGPT Business četbota "daje malo više načina za saradnju sa timovima na praktičan način".

Izvor: EPA-EFE/WU HAO

OpenAI je u postu na blogu napomenuo da oni "ne treniraju na poslovnim podacima ili razgovorima, a modeli ne uče iz upotrebe korisnika", dodajući da će podaci o razgovorima klijenata biti šifrovani i tokom prenosa i tokom mirovanja. Kompanija, međutim, beleži zbirne podatke o tome kako se alatka koristi, uključujući metapodatke o performansama i još mnogo toga, što je relativno standardno, rekao je Lajtkap.

Trka AI kompanija

Debi ChatGPT Enterprise-a dolazi dok trka u naoružanju sa veštačkom inteligencijom nastavlja da se zahuktava među liderima u industriji kao što su OpenAI, Majkrosoft, Gugl i Antropik. U nastojanju da podstaknu potrošače da usvoje generativnu veštačku inteligenciju u svoje svakodnevne rutine, tehnološki giganti se utrkuju da lansiraju ne samo nove aplikacije za ćaskanje, već i nove funkcije. OpenAI je u maju lansirao svoju iOS aplikaciju, a u julu je sledila Android aplikacija. Gugl redovno objavljuje ažuriranja za svoj Bard četbot, a Majkrosoft radi isto sa Bingom, uvodeći funkcije poput vizuelne pretrage. Antropik, AI startap koji su osnovali bivši rukovodioci OpenAI, debitovao je sa novim AI četbotom, Claude 2, u julu, mesecima nakon što je prikupio 750 miliona dolara u dve runde finansiranja.

Na pitanje kako se ChatGPT Enterprise poredi sa Majkrosoftovim Bing Chat Enterprise-om, predstavnik OpenAI je rekao za CNBC:

"Ovo je OpenAI proizvod nezavisan od Majkrosofta. Međutim, nadamo se da naš proizvod može da radi sa drugim alatima, uključujući njihov. Kupci mogu da izaberu koja platforma je prava za njihovo poslovanje."

Najveća prepreka razvoju ChatGPT Enterprise-a bilo je smišljanje kako da odredi prioritete funkcija, rekao je Lajtkap.

(EURACTIV.rs)