Tehnologija

GALA VEČE I PANEL O EVROPSKIM ISKUSTVIMA PRIVREDNIKA: Predstavljena EURACTIV mreža za Hrvatsku u okviru MONDO INC Zagreb

Kompanija Mondo INC Zagreb, u čijem je sastavu Adria Media Zagreb kao jedna od najvećih medijskih kuća u Hrvatskoj, predstavila je ekskluzivno partnerstvo EURACTIV mreže za Hrvatsku na gala večeri održanoj sinoć u Hotelu Esplanade Zagreb

Izvor: ROBERT GASPERT

U okviru događaja održan je i EURACTIV TALK s vodećim hrvatskim privrednicima koji su zaključili da je članstvo u EU otvorilo domaćim firmama nove perspektive, a ulazak u Šengen i evrozonu doneće dodatne prilike za razvoj poslovanja. Predstavljanje portala Euractiv.hr podržali su i predstavnici predsednika Hrvatskog sabora i predsednika Vlade te hrvatskih evroparlamentaraca, kao i predstavnici diplomatskog kora, nevladinog sektora, privrede, kao i hrvatskih i evropskih medija.
Ove godine Hrvatska obeležava prvu deceniju punopravnog članstva u Evropskoj uniji, a ulaskom u Šengen i uvođenjem evra dodatno je potvrdila svoju evropsku dimenziju. Članstvo u EU otvorilo je hrvatskim firmama nove perspektive, a očekuje se da će im članstvo u Šengenu i evrozoni otvoriti dodatne prilike za razvoj poslovanja.

Iz tog razloga je dalje poboljšanje znanja hrvatskih građana i razumevanja Evropske unije i njenih politika te praktičnih implikacija pripadnosti EU i informisanja o aktuelnim evropskim temama izuzetno važno za kvalitetan i ispunjen život u evropskoj porodici. Toga su svesni i u kompaniji Mondo INC Zagreb.
„Izuzetno smo zadovoljni sklapanjem ekskluzivnog partnerstva s EURACTIV medijskom mrežom. Ovim hrvatskim izdanjem želimo da postanemo centralno mesto za razmenu mišljenja o odnosima između Evropske unije i Hrvatske te ćemo, vodeći se načelima nezavisnog i profesionalnog novinarstva, informisati, edukovati i dodatno senzibilisati hrvatsku javnost o evropskim temama“, poručio je Norman Müller, predsednik Uprave Mondo INC Zagreb.

EURACTIV je deo panevropske medijske mreže i specijalizovan je kanal za politike Evropske unije koji objedinjuje vesti iz cele Evrope. Predstavljanje hrvatskog izdanja mreže EURACTIV dolaskom su podržali i predstavnici predsednika Hrvatskog sabora i predsednika Vlade te hrvatskih evroparlamentaraca, kao i predstavnici diplomatskog kora, nevladinog sektora, privrede...
„Građani u Hrvatskoj još ne znaju mnogo o Evropskoj uniji, niti se o njoj dovoljno ozbiljno piše u medijima. Verujem da će to da se promeni ovim partnerstvom te da će biti omogućen bolji protok informacija između EU i njene najmlađe članice, čime će Euractiv postati referentno mesto za ozbiljnu raspravu o EU problematici, na dobrobit hrvatskih građana, ali i kompanija koje posluju u Hrvatskoj“, poručio je Zoran Radosavljević, glavni urednik Euractiva iz Brisela.
Pod vodstvom glavne urednice Đurđice Klancir portal Euractiv.hr će iz EU donositi najvažnije vesti za Hrvatsku i regiju u oblasti politike, privrede, energetike i ljudskih prava, a istovremeno će omogućiti da se glas Hrvatske bolje čuje u Evropskoj uniji.

„Svaki dan smo u prilici da se pitamo koliko smo ustvari 'evropski', šta su evropski standardi, koliko smo im blizu i zašto je to važno ili čime kao Hrvatska možemo da pridonesemo Evropi te šta to tačno Evropa kao zajednica daje Hrvatskoj. Euractiv.hr želi da 'meri' tu hrvatsku borbu za što bolju poziciju među evropskim zemljama i hrvatsku spremnost za još bolju ugradnju vrednosti zapadne demokratije“, poručila je Klancir i pozvala okupljene da čitaju portal od 1. februara ove godine.
"Hrvatske firme dokazale su da su sposobne da se nose s jakom konkurencijom na tržištu EU."
Uz inspirativne izvedbe ženskoga gudačko-vokalnog kvarteta VORTEX STRINGS tokom gala večere posebna je poslastica bio EURACTIV TALK. Na njemu su o iskustvima poslovanja nakon prijema u EU s Đurđicom Klancir razgovarali hrvatski privrednici – Gordana Kovačević, predsednica kompanije Ericsson Nikola Tesla, Gordan Kolak, predsednik Uprave kompanije Končar, te suosnivač i izvršni direktor Infobipa Silvio Kutić.
Infobipa Silvio Kutić.
Iako su sve tri firme oduvek izvozno orijentisane, ulazak Hrvatske u EU, a nedavno i u Šengen i evrozonu, dao je dodatni poticaj njihovom poslovanju.
„Ericsson Nikola Tesla je kompanija koja se stalno transformira, i pre i nakon ulaska Hrvatske u EU. Stalno nudimo nove proizvode i nova rešenja te konstantno zapošljavamo. Međutim, ulaskom Hrvatske u EU otvorile su nam se nove mogućnosti, posebno u segmentu fondova EU i digitalne transformacije. To nas motiviše da ostvarujemo nove poslovne mogućnosti na tržištu EU“, rekla je Kovačević.
I Končar je iskoristio članstvo Hrvatske u EU. Prema rečima čelnog čoveka kompanije, i Končar i druge hrvatske kompanije dokazale su da znaju da se nose s jakom konkurencijom koja vlada na jedinstvenom tržištu Unije, da znaju da razvijaju poslovanje kao i da drže korak s razvijenim svetom.
„Končar je 2012. godine ostvarivao oko 350 miliona evra prihoda, a u ovoj godini planiramo oko 760 miliona evra prihoda“, istakao je Kolak.
Dodao je kako je Končar znatno povećao izvoz u ostale članice EU, ali nije zanemario ni ostala tržišta. Članstvo Hrvatske u Šengenu i evrozoni daće, nada se Kolak, dodatni podsticaj poslovanju hrvatskih kompanija, ali naglašava da je ključ uspeha na tržištu ponajpre u modernizaciji i razvoju novih tehnologija i proizvoda te istraživanju i razvoju.
„Infobip je osnovan 2006. godine, a već 2010. godine bio je praktično na svim kontinentima. Svakako možemo mnogo pomoći u digitalizaciji EU“, zaključio je Kutić.
U svim kompanijama čiji su čelni ljudi učestvovali i u panelu ističu kako su u potrazi za stručnom radnom snagom, posebno iz IT sektora koje nedostaje na hrvatskom tržištu.
(EURACTIV.rs)