Šef Tvitera Ilon Mask predstavio je novi logo ove društvene mreže, sa belim X na crnoj pozadini, koji će zameniti legendarnu plavu pticu.
U tvitu u ponedeljak ujutru, izvršna direktorka kompanije Linda Jakarino je rekla "X je ovde! Hajde da uradimo ovo". Reč "tvitovanje" će takođe biti promenjena, kaže vlasnik Tvitera Ilon Mask, a postovi će se zvati "x".
Milijarder je promenio sliku profila u novi logo i dodao „X.com" u svoju Tviter biografiju.
Mask želi da napravi "super aplikaciju" pod nazivom "X" – njegovu viziju za novu vrstu društvene mreže o kojoj već mesecima priča.
"Uskoro ćemo se oprostiti od Tviter brenda i, postepeno, od svih ptica”.
Zatim je podelio sliku novog brenda "X” projektovanu u središtu Tvitera u San Francisku.nMask, koji je promenio ime kompanije u "X Corp”, rekao je da je zamena "trebalo da bude obavljena odavno".
On je na Tviteru postavio sliku treperećeg "X”, a kasnije je u audio ćaskanju na Tviter Spejsu odgovorio "Da" na pitanje da li će se Tviter logo promeniti.
Rebrendiranje - uzbudljiva prilika
Izvršna direktorka kompanije Linda Jakarino napisala je na platformi je rebrendiranje uzbudljiva nova prilika.
"Tviter je ostavio ogroman utisak i promenio način na koji komuniciramo", rekla je ona.
Inače, logo Tvitera je ptica imena Lari, što je suosnivač kompanije Biz Stoun rekao 2011. da je omaž košarkaškoj zvezdi i legendi Boston Seltiksa Lariju Birdu.
Ljudi su na Tviteru već počeli da reaguju zbog gubitka prepoznatljivog logotipa, uključujući Martina Grasera koji je dizajnirao logo 2012.
"Danas se opraštamo od ove velike plave ptice", rekao je on. Kasnije je tvit podelio Džeka Dorsi, suosnivača Tvitera.
"Uspeh u samo nekoliko dodatnih usluga, kao što su kupovina ili plaćanja, može biti sve što je potrebno da X bude bolji od Tvitera. Ali već postoji toliko mnogo alternativa, tako da Mask i kompanije igraju ogromnu igru sustizanja."
Inače, sve ovo dolazi u momentu velike popularnosti društvene mreže koja bi Tviteru mogla biti jedna od ozbiljnijih konkurencija, "Tredsa”. Ova mreža nastala je u okviru kompanije Meta (vlasnik Fejsbuka i Instagrama), a za par nedelja okupila je milionske korisnike.
Na sajtu Tvitera – i dalje ptičica
Tviterov sajt kaže da je njegov logo, koji prikazuje plavu pticu, njihovo "najprepoznatljivije bogatstvo". "Zato smo toliko zaštitnički nastrojeni prema tome", dodaje se.
Firma je privremeno zamenila logo u aprilu Dogecoinovim psom Šiba Inu, što je pomoglo u povećanju tržišne vrednosti mim digitalnog novčića.
Grupa investitora Dogecoin-a je kasnije optužila Maska za insajdersko trgovanje. Oni su tvrdili da je profitirao povećanjem vrednosti Dogecoin-a.
Kompaniju su kritikovali korisnici i trgovci kada je Mask najavio da će postojati ograničenje koliko tvitova dnevno mogu da čitaju različiti vlasnici naloga.
Dnevni limiti pomogli su u rastu rivalske usluge "Treds” u vlasništvu Meta, koja je imala više od 100 miliona prijava za pet dana od pokretanja.
Najnovija komplikacija Tvitera bila je tužba podneta u utorak u kojoj se tvrdi da kompanija duguje najmanje 500 miliona dolara (a ime otpremnine bivšim zaposlenima. Otkako ga je Mask kupio Tviter, kompanija je otpustila više od polovine svoje radne snage.
X opsesija
Mask je inače, dugo fasciniran slovom X - iako niko zapravo ne zna zašto.
Jedan od njegovih prvih poslovnih poduhvata 1999. godine bio je poznat kao X.com, što je bila platforma za onlajn bankarstvo.
Samo tri godine kasnije, Mask je zaradio 165 miliona dolara kada je X.com - do tada spojen sa PayPal-om - kupio eBay.
(EURACTIV.rs)