Tehnologija

GUGL RAZVIJA VEŠTAČKU INTELIGENCIJU ZA POMOĆ NOVINARIMA? Već su u pregovorima sa uticajnim svetskim medijima

Gugl istražuje korišćenje alata veštačke inteligencije za pisanje novinskih članaka i u pregovorima je sa vodećim novinskim organizacijama o upotrebi alata za pomoć novinarima, rekli su iz kompanije.

Izvor: EPA/SHAHZAIB AKBER

Portparol Gugla nije imenovao sa kim su razgovarali o razvoju veštačke inteligencije za novinarstvo, ali je Njujork tajms (NYT) izvestio da je Gugl vodio razgovore sa Vašington postom, Njuz korpom, vlasnikom Volstrit džurnala, pa čak i Njujork tajmsom, između ostalih.

Ovi alati za veštačku inteligenciju mogu da pomognu novinarima sa opcijama za naslove ili različite stilove pisanja. Na primer, da “poboljša njihov rad i produktivnost“, rekao je portparol Gugla, dodajući da je u “najranijim fazama istraživanja ideja“.

“Sasvim jednostavno, ovi alati nisu namenjeni i ne mogu da zamene suštinsku ulogu koju novinari imaju u izveštavanju, kreiranju i proveri činjenica“, rekao je portparol.

Izvor: EPA-EFE/ELIJAH NOUVELAGE

Međutim, neki rukovodioci koji su videli Guglov predlog opisali su ga kao uznemirujuć, dodajući da su rukovodioci tražili da ne budu identifikovani. Alat veštačke inteligencije koji je predstavljen interno se zove Genesis, interno u Guglu, rekao je Njujork Tajms, pozivajući se na ljude koji su upoznati sa tim.

Portparol Njuz korp-a je odbio da komentariše izveštaj NYT-a ili alatku veštačke inteligencije, ali je rekao:

“Imamo odličan odnos sa Guglom i cenimo dugoročnu posvećenost (izvršnog direktora Gugla) Sundara Pičaija novinarstvu”.

NYT i Vašington Post nisu odmah odgovorili na Rojtersove zahteve za komentar.

AP se već udružuje sa OpenAI-om, vlasnikom ChatGPT-a

Vest dolazi nekoliko dana nakon što je Asošijeted pres saopštio da će se udružiti sa OpenAI-om, vlasnikom ChatGPT-a, kako bi istražili upotrebu generativne AI u vestima, što je dogovor koji bi mogao da postavi presedan za slična partnerstva između industrija.

Neki mediji već koriste generativnu veštačku inteligenciju za svoj sadržaj, ali novinske publikacije veoma sporo usvajaju tehnologiju zbog zabrinutosti od njene tendencije da generiše činjenično netačne informacije, kao i zbog izazova u razlikovanju sadržaja koji proizvode ljudi i kompjuterski programi.

(EURACTIV.rs)