Tehnologija

DA LI JE OVO NAJREALNIJA PRETNJA TVITERU DO SAD? Počinje sa radom nova aplikacija, dolazi iz “kuhinje” Mete

Vlasnik Fejsbuka, kompanija Meta, planira da pokrene novu aplikaciju za koju navode da će biti direktna konkurencija Tviteru.

Izvor: EPA-EFE/JOHN G. MABANGLO

Aplikacija se zove “Threads”, a plan je da svetlost dana ugleda sutra.

Biće povezana sa Instagramom, a njen radni naziv bio je “P92”. Inače, printskrinovi pokazuju da kontrolna tabla nalikuje onoj na Tviteru.

Uvođenje ove aplikacije predstavlja direktan izazov za Tviter, koji se suočio sa brojnim kontroverzama otkako je Mask kupio kompaniju za 44 milijarde dolara 2022. godine.

Prošle nedelje, Teslin milijarder je najavio niz novih ograničenja zaTviter, ograničavajući broj tvitova koje korisnici mogu da vide dnevno, što je izazvalo negodovanje mnogih na platformi.

Dok su alternativni sajtovi koji su slični Tviteru – kao što su Mastodon i Blue Sky – zabeležili porast broja korisnika od Maskove akvizicije, nijedna nije uspela da u potpunosti izazove Tviter.

Izvor: EPA-EFE/Ludovic Marin / Pool Maxpp Out

Duga istorija "sličnih" Instagram projekata

Ali Instagram već ima stotine miliona registrovanih korisnika i ima istoriju uvođenja novih funkcija zasnovanih na uspehu drugih kompanija društvenih mreža.

Godine 2016. su dodali funkciju “priča” na Instagram, ili korisničke postove koji nestaju nakon određenog vremena, kao odgovor na rastuću popularnost Snapchata.

Nedavno, kratka video funkcija kompanije "Reels" direktna je konkurencija TikTok-u.

Lansiranje “Threads-a” predstavlja verodostojnu pretnju Tviteru pod vođstvom Maska, čiji su pokušaji da poveća prihode i preoblikuje imidž platforme naišli na ozbiljne kritike.

Nakon što je kupio kompaniju krajem prošle godine, otpustio je oko 80 odsto osoblja i vratio niz zabranjenih naloga, poput onih bivšeg američkog predsednika Donalda Trampa i konzervativnog sajta sa satiričnim vestima Babilon Bee.

Stotine oglašivača, zabrinuti zbog porasta štetnog sadržaja na platformi, pauzirali su oglašavanje na Tviteru, a interni dokumenti koje je Rojters imao prilike da vidi pokazali su da se najaktivniji korisnici platforme ne angažuju.

(EURACTIV.rs)