Prvi veliki putnički avion domaće proizvodnje u Kini uspešno je završio svoj prvi komercijalni let.
Državna televizija je prikazala C919 kako se diže u nebo iznad Šangaja, koji je u nedelju rano krenuo ka glavnom gradu Pekingu.
Izgradila ga je Kineska komercijalna avijaciona korporacija (Comac) u nadi da će prekinuti dominaciju Erbasovih i Boingovih aviona sa jednim prolazom.
Međutim, 164-sedišta se i dalje u velikoj meri oslanjaju na zapadne komponente, uključujući motore i avio mehaniku.
Deo putovanja Šangaj-Peking, sa više od 130 putnika na letu, završen je za nešto manje od tri sata.
„Zaista sam siguran u našu zemlju", rekao je putnik Liu Peng. On je u izjavi za Rojters izrazio uverenje da će sa letovima posredstvom C919 "definitivno biti sve bolje i bolje".
„Osećam se veoma emotivno", rekao je 21-godišnji student i entuzijasta koji često leti, LV Bojuan.
Dizajniran da se takmiči sa mlaznjacima evropskog Erbasa i američkog proizvođača aviona Boing, C919 može da preveze mnogo više putnika i ima znatno veći domet od svog mlađeg brata, ARJ21, prvog domaćeg aviona u Kini, koji je u upotrebi od 2016.godine.
China Eastern Airline, koju je pod okriljem države, naručila je pet novijih, većih aviona.
Komak, koji planira da proizvodi 150 aviona godišnje za period od pet godina, kaže da je već obezbedio više od 1.200 porudžbina za C919.
Neki stručnjaci, međutim, kažu da su većina ovih porudžbina pisma namera domaćih kupaca.
Predsednik Si Đinping, koji je pre nekoliko godina sedeo u kokpitu modela C919, opisao je projekat kao jedno od najinovativnijih dostignuća Kine.
C919 je napravio svoj prvi probni let 2017. godine i od tada je prošao nekoliko sličnih letova.
(EURACTIV.rs)