Tehnologija

KO JE LINDA JAKARINO, NOVA DIREKTORKA TVITERA: Ima neobičan nadimak a Mask se nada da će uspeti da povrati kompaniju

Autor Bojana Zimonjić Jelisavac

Ko je Linda Jakarino, nova direktorka Tvitera za koju se Ilon Mask nada da će uspeti da povrati dobre rezultate kompanije koja je u problemu već pola godine?

Izvor: YouTube/PwC US

Ilon Mask objavio je ime osobe koja će preuzeti upravljanje Tviterom (Twitter), šest meseci nakon kupovine jedne od najpopularnijih društvenih mreža.

Linda Jakarino, bivša direktorka prodaje u kompaniji "NBC Universal", preuzima kormilo Tvitera i nadgledaće sve poslovne operacije, saopštio je on.

"Radujem se što ću raditi sa Lindom na transformaciji u X, aplikaciju za sve", kratko je objavio Mask.

Linda Jakarino počinje posao u Tviteru za šest nedelja, i biće među retkim ženama na čelu velike tehnološke kompanije. "Bi-Bi-Si" podseća da manje od deset odsto kompanija sa liste "Fortune 500" ima žene na najvišim pozicijama.

Ko je Linda Jakarino?

Rođena u italijansko-američkoj porodici, radila je 15 godina u kompaniji "Turner entertainment" pre nego što je prešla u "NBC". Tamo je nadgledala lansiranje striming servisa i upravljala timom od dve hiljade ljudi. Sarađivala je sa najvećim brendovima i nalazila prilike za plasiranje njihovih proizvoda, a u poslovnoj zajednici hvale njen nekonvencionalni pristup prodaji. Ubeđivala je brendove da se reklamiraju čak i u okviru programa koji su bili smatrani kontroverznim, kao što je serija "Seks i grad".

Za sebe kaže da je majka dvoje dece, da je prezauzeta i da "apsolutno nema nikakav hobi".

"Vol strit žurnal" je 2012. pisao o tome da je Linda dobila nadimak "somotski čekić" jer nije prihvatala ne kao odgovor, pa se od njene pozicije u Tviteru očekuju velike stvari - među prvima porast prodaje koja je već pola godine u velikim problemima.

Izvor: EPA-EFE/CHRISTIAN MARQUARDT

Kada je Mask kupio Tviter, rekao je da želi da smanji njegovu zavisnost od advertajzinga i da promeni način na koji se sadržaj moderira. Želeo je da proširi funkcije i na plaćanje, enkripciju i telefonske pozive i da Tviter pretvori u potpuno novu platformu koju je nazvao "X".

Ali potezi poput masovnog otpuštanja zaposlenih i uvođenja novih načina autentifikacije, zabrinuli su oglašivače koji su povukli svoje kampanje sa ove platforme. Mask priznaje da prihodi "masovno opadaju" ali tvrdi da se nazire povratak oglašivača.

(EURACTIV.rs)