Očekuje se da će indijski putnici do 2030. godine krenuti na još 5 milijardi putovanja, a potrošnja na putovanja i turizam bi trebalo da dostigne 410 milijardi dolara do tada
Analizom podataka u vezi sa putničkim rezervacijama rezultati istraživanja koje su sproveli Booking.com i McKinsey, turisti iz Indije se penju ka vrhu liste najvećih ljubitelja putovanja, pa bi do 2030. godine mogli biti četvrti najveći svetski potrošači u ovoj oblasti.
Prošle godine izlazna putovanja činila su oko 1% ukupnih putovanja Indijaca, a očekuje se da će se to nastaviti u narednih sedam godina, navodi izveštaj. Prema očekivanjima izveštaja, do 2030. godine će se obaviti 5 milijardi putovanja, a 1% izlaznih putovanja činiće 50 miliona putovanja.
Prema istom istraživanju iz 2019. godine, turisti iz SAD, Kine i Nemačke prednjačili su po potrošnji na putovanja, dok je Indija bila na šestom mestu. Studija je pokazala da će ukupna potrošnja na inostranim putovanjima porasti sa oko 25% na 35%.
Očekuje se da će indijski putnici do 2030. godine krenuti na još 5 milijardi putovanja, a potrošnja na putovanja i turizam trebalo bi da dostigne 410 milijardi dolara do tada. Izveštaj pokazuje porast od preko 170% u odnosu na 150 milijardi dolara u 2019. godini.
Prosečna potrošnja domaćinstava u zemlji će porasti i može da prestigne druge razvijajuće azijske ekonomije poput Indonezije, Filipina i Tajlanda. Prema istraživanju, očekuje se da će oko 13 miliona domaćinstava imati dohodak od 35.000 dolara, što je skok sa samo 2 miliona u 2020. godini.
Više od 200 milijardi dolara potrošeno je u poslednjoj deceniji na poboljšanje sektora transporta u Indiji, a broj aerodroma u zemlji se udvostručio od 2014. godine, navode Booking.com i McKinsey.
Da bi se pripremile za rastuću potražnju za putovanjima, indijske avio-kompanije su naručile više od 1.000 aviona, čime će ukupan broj ovog prevoznog sredstva do 2030. godine dostići između 1.500 i 1.700. Nacionalni avio-prevoznik Air India kupio je u junu 470 aviona Airbus i Boeing kao deo svog programa proširenja flote vrednog 70 milijardi dolara.
Uprkos uvećanju kupovne moći Indijci i dalje preferiraju domaće putovanje, pokazalo je istraživanje. Osim velikih poznatih gradova poput Delhija i Mumbaja, države poput Varanasija, Koimbatorea i Kočija postaju popularne destinacije putovanja.
"Očekuje se promena u indijskom dohotkovnom piramidu, obeležena rastom domaćinstava koja zarađuju 35.000 dolara godišnje do 2030. godine", ističe izveštaj.
Indijski putnici radije biraju više kratkih putovanja umesto jednog ili dva godišnje, prema Jatinu Kani, izvršnom direktoru hotela i odmarališta Sarovar Portiko. U 2022. godini, 29% putnika provelo je odmor duži od 25 dana, više nego turisti iz razvijenih zemalja poput Australije (24%), Nemačke (23%) i SAD-a (15%).
"Oni su postali zahtevniji i maštovitiji u onome što žele od putovanja. Spremni su da isprobaju jedinstvena, autentična i uzbudljiva iskustva, često inspirisana društvenim medijima - gde dobijaju nove ideje i planiraju svoja putovanja," navodi se u izveštaju.
(EURACTIV.rs)