Ekonomija

AKCIJE TESLE PADAJU, DOK KOMPANIJA SNIŽAVA CENE VOZILA: Investitori nezadovoljni ovom odlukom

Autor Aleksandra Vrbica

Automobilski analitičari HSBC-a rekli su u utorak da su videli "rastući pritisak na cene koji je izazvan konkurencijom, većim zalihama i promocijama van sezone".

Izvor: EPA-EFE/ROMAN PILIPEY

Cene Tesle su smanjene u Kini, a čini se da investitori nisu srećni zbog toga.

Akcije proizvođača električnih vozila pale su u ponedeljak (14. avgusta) nakon što je ponovo snizio cene za neke od svojih automobila u zemlji, ponovo pokrenuvši rat cenama na najvećem svetskom tržištu automobila.

Proizvođač je u ponedeljak najavio značajan popust za svoj model Y u Kini, rekavši da će dva modela biti odmah snižena za skoro 2.000 dolara.

Model sa dugim dometom sada će koštati 41.340 dolara, dok će Performans model koštati 48.200 dolara, navodi se u objavama Tesle na kineskim društvenim medijima i na njenoj veb stranici.

To bi značilo smanjenje od 4,5 odsto, odnosno 3,8 odsto.

Pored toga, kupci Teslinog modela 3 dobiće subvenciju do 1.107 dolara ako kupe automobil preko željenog dobavljača osiguranja do kraja septembra, saopštila je kompanija.

Ovaj potez nije impresionirao investitore. Tesline akcije su u ponedeljak u Njujorku pale za 1,2 odsto nakon ove objave.

Ovo prvo Teslino smanjenje cena od januara odražava rastuću konkurenciju u Kini, posebno u njenom brzom sektoru električnih vozila.

Izvor: EPA-EFE/MARK R. CRISTINO

Automobilski analitičari HSBC-a rekli su u utorak da su videli "rastući pritisak na cene koji je izazvan konkurencijom, većim zalihama i promocijama van sezone".

"Od početka avgusta primetili smo da su različiti proizvođači automobila uključujući Teslu, Zeekr i Leapmotor usvojili agresivnije taktike određivanja cena", napisali su u izveštaju.

Trend bi se mogao nastaviti tokom trećeg kvartala, predviđaju analitičari, a lideri na tržištu kao što su Tesla, BYD i drugi brendovi postaju "sve agresivniji".

Kina je od vitalnog značaja za Teslu, jer samo isporuke iz njene Gigafabrike u Šangaju čine više od polovine njene globalne prodaje, prema proračunu CNN-a zasnovanom na podacima Kineskog udruženja proizvođača putničkih automobila.

Kompanija je tamo u velikoj meri eksperimentisala sa cenama, nakon što je izgubila poziciju od konkurenata, kao što je BYD.

Nakon gubitka udela na tržištu, Tesla je nekoliko puta smanjio cene u Kini između oktobra i januara. U aprilu je izvršni direktor Ilon Musk nagovestio još sniženja cena kako bi se povećala prodaja.

Smanjenje je pokrenulo rat cenama u zemlji, sa desetinama proizvođača automobila koji su sledili njihov primer nudeći velike popuste.

Smanjenje je takođe dovelo Teslinu maržu profita na najniži nivo od 2020. godine, iako je kompanija prijavila veći rast profita od očekivanog u poslednjem kvartalu.

U maju je kompanija promenila kurs, povećavši cene na globalnom nivou, a najveći rast je zabeležen u Kini. Analitičari su tada rekli da je Tesla možda pokušavao da pošalje podstrek kupcima koji su se nadali još većim sniženjima.

(EURACTIV.rs)