Društvo

SVE PROMENE GRADSKOG PREVOZA U BEOGRADU: Aplikacija umesto karata, nove zone, nema validatora

Karte će moći da se kupuju preko besplatne aplikacije, na prodajnim mestima koja će biti obezbeđena ili SMS-om, a neće, kao do sada, moći da se kupe u autobusu i na trafikama.

Izvor: MONDO/Stefan Stojanovic

Grad Beograd raskida ugovor sa firmom "Kentkart" koja vrši naplatu karata u javnom prevozu i održavanje sistema. Novo rešenje, čije sprovođenje treba da počne u maju, predstavio je gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić na konferenciji za novinare.

"U postojećem sistemu javnog prevoza grad je podeljen na 4 zone. U novom postojaće samo dve. U sadašnjem sistemu postoji karta koja važi 90 minuta i košta 89 dinara. Ova karta se ukida. Postojaće celodnevna karta za ceo grad i cena će biti 200 dinara. Ukidaju se i papirne karte za jednu vožnju", izjavio je Šapić.


Postojeće karte za tri i pet dana se ukidaju. Biće uvedena karta za sedam dana po ceni od 1.000 dinara, mesečna za jednu zonu će koštati 3.000, dok će 3.500 koštati za dve zone. Cena godišnje karte iznosiće 30.000 dinara za prvu, odnosno 35.000 dinara za drugu zonu.

Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Kupovina karata

Karte će moći da se kupuju preko besplatne aplikacije, na prodajnim mestima koja će biti obezbeđena ili SMS-om, a neće, kao do sada, moći da se kupe u autobusu i na trafikama.

Ako ovaj predlog bude prihvaćen na skupštini, nova pravila primenjivaće se od maja.

"Do maja meseca sve karte koje već postoje će važiti, od maja meseca će biti prilike da ih ljudi uzmu na novi način. Godišnje će ostati validne, samo će preko aplikacije ljudi imati obavezu da ukucaju podatke svoje godišnje karte i mi ćemo u roku od 3 dana rešiti to", kaže gradonačelnik Šapić.

Pravo na besplatnu vožnju

Pravo na besplatnu vožnju imaće svi učenici starosti do 19 godina, kao i osobe starije od 65 godina. Oni će se prijavljivati preko aplikacije ili će najstariji sugrađani dobiti besplatnu doživotnu kartu.

Izvor: MONDO/Bojana Zimonjić Jelisavac

Ukidanje kontrolora

Jedna od najvećih izmena odnosi se na ukidanje kontrolora. Umesto njih, jedino će Beli moći da vrše kontrolu, legitimisanje i uručivanje naloga za uplatu kazne putnicima koje zateknu bez karte.
Neće, kao do sada, biti zadržavanja svih putnika u vozilu, već će Beli uručivati licu bez karte nalog za plaćanje posebne karte, za koji postoji vremenski rok za uplatu. Od putnika kome je uručen taj nalog, ne zahteva se da napusti prevoz, već nastavlja vožnju, rekao je Šapić. Cena kazne će biti 5.000 dinara, kao i do sada.

Izvor: MONDO/Stefan Stojanović

Bez validatora u vozilima

Putnici više nisu u obavezi da svoje karte validiraju, a time i stvaraju gužvu pri samom ulasku u vozilo, pošto se stupanjem na snagu novog sistema naplate karata, ukidaju validatori u vozilima javnog prevoza grada Beograda.

(EURACTIV.rs)