U subotu 2. decembra održan je humanitarni turnir u basketu, pod nazivom “Aj ti za 3” u organizaciji SOS Dečija sela Srbija i kompanije Comtrade.
Turnir je podržalo 16 kompanija koji su učestvovanjem dali doprinos razvoju programa humanitarne organizacije SOS Dečija sela Srbija koja skoro 20 godina u Srbiji pruža podršku deci, mladima i porodicama u riziku.
U revijalnom delu takmičenja, na teren su izašli mladi, učesnici aktivnosti u Centru “Jaki mladi” koji je jedan od programa SOS Dečija sela Srbija i, zajedno sa predstavnicima kompanija, zaigrali basket.
Izvor: Promo/Nikola TomićTakmičare, ali i publiku u sali, posebno je oduševio gost iznenađenja – naš proslavljeni košarkaš Boriša Simanić, koga je publika pozdravila ovacijama. Boriša je, tradicionalnim sportskim pozdravom “baci pet”, pozdravljao mlade dok su izlazili na teren, a zatim im rekao zbog čega je važno da ne odustaju i u čemu on pronalazi motivaciju. Dodatno, istakao je zašto misli da je važno da sportisti podrže humanitarne akcije:
- Mislim da je važno da kroz ovakve organizacije podstaknemo mlade da izađu iz kuće i da se bave sportom i moja poruka je da daju sve od sebe i da se trude, a trud će se isplatiti. Moje kolege iz reprezentacije i ja pružamo veliku podršku humanitarnim akcijama, jer deca kroz naš primer vide koliko je značajno baviti se sportom – izjavio je Simanić.
Nakon revijalnog dela, Simanić se fotografisao sa najmlađima sa kojima je razmenio nekoliko dobacivanja loptom i šutirao na koš što je mališane posebno obradovalo.
Direktorka odeljenja za prikupljanje sredstava i komunikacije u organizaciji SOS Dečija sela Srbija, Ivana Ignjatov, istakla je koliko podrška partnera doprinosi realizaciji humanitarnih akcija:
- Iako nekad tako ne izgleda postoji mnogo načina da se pomogne. Potrebno je da budemo kreativni, ponekad i hrabri i da imamo partnere kao što je Comtrade da nas u tome podrži. Sport je nešto što povezuje ljude. Bila je dovoljna samo jedna dobra ideja da okupi kompanije i njihove zaposlene na ovom humanitarnom događaju - izjavila je ona.
Izvor: Promo/Nikola TomićTurnir je simbolično nazvan "Aj ti za 3" jer trojka podrazumeva najveći pogodak u ovom sportu, a kako kaže, za njih je ta trojka još važnija, a nju čine deca, mladi i porodice u riziku koje organizacija "SOS Dečija sela Srbija" podržava i zbog kojih i postoji skoro već dvadeset godina:
- U SOS Dečijem selu u Kraljevu odraslo je 167 dece i mladih bez roditeljskog staranja. Kroz naše programe - "Jačanje porodice" pomogli smo više od 1.100 porodica i preko 2.400 dece i mladih u devet opština u Srbiji. U Centru “Jaki mladi” podržali smo više od 700 mladih koji su odrastali u domu ili hraniteljstvu da se lakše zaposle ili završe dodatne kurseve. Kroz razne programe urgentne pomoći tokom ovih 20 godina pomogli smo više od 116.000 dece, mladih i odraslih koji su bili pogođeni elementarnim nepogodama ili izbegličkom krizom. – Izjavila je Ignjatov i dodala da su svi ovi brojevi rezultat poverenja koje pružaju građani i kompanije ovoj organizaciji podržavajući je u njenom humanitarnom radu.
Izvor: Promo/Nikola TomićO Centru “Jaki mladi”
U okviru organizacije "SOS dečija sela Srbija" postoji i Centar "Jaki mladi" koji mladima iz osetljivih grupa pomaže da pronađu zaposlenje,dodatno se edukuju i ekonomski osnaže. Od svog osnivanja, 2016. godine, Centar "Jaki mladi" je pomogao više od 700 mladih. Mladi koji su učesnici radionica u Centru, danas su igrali revijalni meč, a Mila Đokić, jedna od predstavnica mladih ukazala je na važnost ovakvih akcija:
- Ovakvi događaji prilično znače mladima zato što smo primećeni i zato što možemo na jedan ovakav način da izađemo u javnost i da pokažemo da smo tu i da smo deo ovog društva. Mi mladi, koji smo imali iskustvo odrastanja u domu ili hraniteljstvu dosta radimo na sebi i trudimo se, a ovakvi događaji su naš vetar u leđa – izjavila je.
Osim turnira u basketu, "Jaki mladi" organizovali su radionicu u okviru koje su mladi mogli da se upoznaju sa radom kompanija koje su podržale ovu akciju i da njihovim predstavnicima postave pitanja kako bi se dodatno edukovali o situaciji na tržištu rada i prilikama za zaposlenje ili praksu u samim kompanijama.