Brose Grupa je porodična kompanija i jedan od vodećih dobavljača za automobilsku industriju u svetu, a mi za EURACTIV Specijal razgovaramo sa Andijem Šmitom, direktorom ljudskih resursa u kompaniji.
U ovom intervjuu, razmatramo strategije koje Brose Grupa koristi za privlačenje vrhunskih talenata i ulaganje u razvoj svojih zaposlenih. Šmit otkriva ključne elemente njihovog uspeha, uključujući usredsređenost na unutrašnje i spoljašnje brendiranje, saradnju sa lokalnim obrazovnim institucijama i prilagođavanje konstantnim promenama u tehnološkom sektoru.
Postoji li "siguran način" privlačenja vrhunskih talenata, i ako da, kako to izgleda?
Mislim da je najbolja strategija za privlačenje vrhunskih talenata dobar, privlačan i "stvaran" poslodavac. To znači da ono što se vidi i što je privlačno “spolja”, mora biti vidljivo i unutar kompanije da bi se zaposleni zadržali. Kada se ljudi osećaju dobro u kompaniji, deliće to iskustvo sa drugim zaposlenima, porodicom, prijateljima, itd. Naravno, naknade i paket beneficija takođe treba da budu privlačni i danas igraju još važniju ulogu u privlačenju vrhunskih talenata sa tržišta.
Mi aktivno promovišemo našu kompaniju i karijerne mogućnosti kroz različite kanale, kao što su aktivna podrška univerzitetima u Srbiji i lokalnim srednjim školama u Pančevu i kroz učešće na sajmovima zapošljavanja u Beogradu, Novom Sadu, Nišu, Pančevu i Vršcu. Takođe, organizovali smo više od deset dana otvorenih vrata za učenike, studente i inženjere, prikazujući na taj način našu fabriku i proizvode koje razvijamo i proizvodimo u Pančevu. Osim toga, koristimo društvene mreže kako bismo predstavili naše mogućnosti za karijeru u Brose Srbija i dali uvid u to kako je raditi u našem timu.
Kako Brose Grupa podržava razvoj svojih zaposlenih i investira u njihovo obrazovanje?
Prvo, kroz liderstvo. Menadžeri igraju važnu ulogu u razvoju naših zaposlenih. Zato smo implementirali program liderstva koji je startovao prošle godine za celokupni menadžment tim. Pored toga, naš globalno implementiran proces upravljanja performansama i talentima pruža mogućnost zaposlenima i menadžerima da razgovaraju o opcijama za razvoj u Brose Grupi, kao i da se usaglase o individualnim merama razvoja poput internih i eksternih treninga.
Brose svojim zaposlenima takođe omogućava pristup platformi za učenje LinkedIn Learning kako bi podržao samoinicijativno učenje. Ovo omogućava svakom zaposlenom da upravlja svojim profesionalnim i ličnim razvojem.
Kao jedan od najvećih proizvođača auto-delova koji zapošljava preko 650 ljudi u Srbiji, na koji način Brose Grupa sarađuje sa lokalnim obrazovnim institucijama kako bi obezbedila kvalifikovanu radnu snagu?
Za Brose, sistematska podrška mladim ljudima je deo našeg imidža kao porodične kompanije koja globalno posluje.
U Srbiji, saradnja sa lokalnim institucijama je ključ za budući uspeh. Uspostavili smo saradnju sa Elektrotehničkim fakultetom i Mašinskim fakultetom Univerziteta u Beogradu, kao i sa Elektronskim fakultetom Univerziteta u Nišu i Fakultetom tehničkih nauka u Novom Sadu. Različiti projekti sa fakultetima, donacije i opremanje laboratorija, kao i promocija programa prakse su jedna od glavnih oblasti saradnje. Takođe podržavamo i sponzorišemo studentske organizacije poput Road Arrow, Beovia, BEST, H-Bridges, pomažući im da rade na svojim projektima i da se takmiče na međunarodnim takmičenjima sa studentskim organizacijama iz drugih zemalja.
Takođe, ove godine ćemo početi da učestvujemo u Regionalnom fondu za izazove u saradnji sa srednjom školom u Pančevu.
Konkretno, kako Brose Grupa pristupa obuci zaposlenih s obzirom na stalne promene u tehnološkom sektoru i nove zahteve tržišta?
Idemo sa tržištem, a ne za njim. Takođe, ovde menadžeri igraju ključnu ulogu zajedno sa našim HR sektorom. Oni prate potrebe zaposlenih na osnovu njihove pozicije i usklađuju odgovarajuće obuke i akcije.
Na primer, 2022. godine organizovali smo u saradnji sa našim eksternim partnerom Klett tromesečni program obuke o održavanju mehatroničkih sistema kako bismo dodatno edukovali naše zaposlene u Odeljenju za održavanje.
Koji su dugoročni ciljevi Brose Grupe u vezi sa ulaganjem u obrazovanje zaposlenih i kako ovi ciljevi doprinose uspehu kompanije?
Razvoj zaposlenih je kontinuirana tema koja počinje od trenutkapočetka studija, pa sve do početka karijere u kompaniji. Stoga je važno da održavamo dobru saradnju sa našim partnerima iz srednjih škola i univerziteta s jedne strane, a s druge strane, da nastavimo da pratimo tržište i redovno razmatramo naše potrebe za obukama, kako bismo ostali u toku. Kompanija ostaje uspešna kada imamo kvalitetno obrazovane i motivisane ljude na čelu.