U razgovoru s Draganom Lupšićem, direktorom korporativnih poslova HEINEKEN Srbija, otkrivamo ključne strategije kompanije koje čine njen jedinstveni identitet na tržištu piva.
U fokusu razgovora, kojim kompanija sumira još jednu izuzetno uspešnu godinu, su održivost, inovacije, odgovorna konzumacija, ali i njihova ključna uloga u oblikovanju budućnosti piva u Srbiji.
“Kompanija HEINEKEN Srbija posvećena je održivom poslovanju koje obuhvata celokupan lanac proizvodnje - od sirovina do pakovanja. Naša "Stvaramo bolji svet" strategija, istovremeno deo šire EverGreen strategije, postavlja ambiciozne ciljeve, uključujući neutralnost emisije CO2 u proizvodnim procesima do 2030. godine i neutralnost u čitavom lancu snabdevanja do 2040. godine. U okviru toga, lokalno smo već eliminisali odlaganje otpada na deponije u obe naše pivare, u Zaječaru i Novom Sadu, i aktivno smanjili potrošnju vode za 75 odsto kroz efikasnu upotrebu, princip cirkularne ekonomije i odgovorno upravljanje vodom“, rekao je Lupšić.
Srbija - Zemlja Piva
Lupšić naglašava da tržište očekuje široku ponudu domaćih i međunarodnih brendova, te da je Srbija, s raznovrsnošću ponude i inovacijama, čiji je deo i HEINEKEN, itekako zemlja piva.
Ipak, ovako dinamično tržište piva zahteva kontinuirane inovacije, jer su potrošači sve zahtevniji, a trend premiumizacije je sve prisutniji i kod nas. Ovim promenama HEINEKEN Srbija odgovorila je tokom ove godine lansiranjem novog Heineken® Silver piva, prilagođenog mlađim generacijama koje preferiraju lagane, osvežavajuće ukuse s nižim procentom alkohola.
Inovacije nisu ograničene samo na alkoholna pića - snažan fokus stavlja se i na kategoriju bezalkoholnih piva, odražavajući potrebu za odgovornom konzumacijom.
REZERVOAR i odgovorna konzumacija
Tokom 2023. godine pokrenut je nacionalni projekat REZERVOAR, kao ključna inicijativa za očuvanje vodnih resursa, s naglaskom na Zaječar i Novi Sad u kojima kompanija proizvodi svija piva i druga pića. Kroz obnovu česama i arteških bunara, kampanja koja se sprovodi u saradnji sa NALED-om kao nacionalnim partnerom, ima za cilj poboljšanje pristupa čistoj pijaćoj vodi i očuvanje slivova reka. Takođe, kontinuirane investicije u revitalizaciju tradicije i obnova česama u Zaječaru s partnerskim Udruženjem "ZA česme" predstavljaju konkretne korake ka očuvanju prirodnih resursa, kojim je obnovljeno šest česama do sada i unapređena turistička ponuda ovog grada primenom modernih i korisnicima lako dostupnih rešenja, među kojima su i QR kodovi sa informacijama o česmama i turističkim atrakcijama u njihovoj okolini.
HEINEKEN Srbija prepoznaje odgovornu konzumaciju kao ključnu za održiv rast kategorije piva. Kampanja koja se sprovodi širom zemlje, KAD IDE TURA, NE IDE GAS, u partnerstvu s Auto-moto savezom Srbije naglašava bezbednost u saobraćaju i odgovorno ponašanje u vezi s konzumacijom alkohola. Lupšić ističe da je ova kampanja, koja uključuje i podršku trofejnog automobiliste Nikole Miljkovića, doprla do više od dva miliona vozača u Srbiji, a u 2024. će nastaviti da pozitivnim primerom i edukacijom vozača i svih relevantnih faktora podstiče i ohrabruje odgovornu konzumaciju.
Inkluzivnost i posvećenost ljudskim pravima
Pomenutom globalnom EverGreen strategijom, HEINEKEN Srbija postavlja temelje i za inkluzivno poslovanje. Napravljen je značajan iskorak u postizanju rodne ravnopravnosti, s postavljenim ciljem da se do 2025. godine ostvari plan da na liderskim pozicijama u kompaniji bude najmanje trećina žena.
“Ponosni smo na to što smo u Srbiji ne samo dostigli, nego i prestigli dugoročni plan - kod nas je na rukovodećim pozicijama već 40 odsto žena, dok je na nivou senior menadžmenta taj procenat čak 50 odsto“, zaključio je Dragan Lupšić.
Kroz održivost, inovacije, odgovornu konzumaciju, i inkluzivnost, HEINEKEN Srbija ne samo da prati, nego i postavlja standarde na tržištu piva, stvarajući put ka održivoj i prosperitetnoj budućnosti u Srbiji.